Volkswagen остава лидер с дял от 27.8%, докато Ford отбелязва най-голям спад
През предходния месец в Европа са регистрирани 1 080 913 автомобила, като това, което прави впечатление е, че хибридите отбелязват по-голям напредък спрямо останалите. Другото, което се набива на очи е, че Ford отново губи позиции.
В Европа пазарът на автомобили е нараснал с 12% през април в сравнение със същия месец на 2023 година. В ЕС и Обединеното кралство хибридните автомобили се увеличават повече от тези с другите горива (318 854 единици , +29,1%).
Volkswagen остава лидер с дял от 27.8%, докато Ford отбелязва най-голям спад сред групите (-12,8%) с дял от 3.3%. Според анализатори този ръст се дължи на силното увеличение на продажбите на основните пазари: Испания (+23,1%), Германия (+19,8%), Франция (+10,9%) и Италия (+7,7%).
През първите четири месеца на годината регистрациите в Европейския съюз са се увеличили с 6.6% до почти 3.7 милиона коли, като Германия и Испания отбелязват увеличение от 7.8%, следвани от Франция (+7%). В Италия, от друга страна, ситуацията е в застой.
Пазарен дял по задвижване Ако погледнем отново цифрите за електрическите автомобили (144 656) са се увеличили с 14.4%, плъгин хибридите (74 766) с 5.5% и хибридите (318 854) с 29.1%. Бензиновите автомобили (387 288) бележат ръст с 4.6%, докато дизеловите автомобили остават стабилни (124 943), намалявайки с едва 0.8%.
Кой спечели и кой загуби Регистрациите по марка в Европа през март 2024 година показват, че Volvo (+59%, 33 767 единици) записва най-висок процентен ръст, с пазарен дял от 3.1% за месеца. След Volvo се нарежда Honda (+49.6%), която въпреки това остава на дъното на европейската класация по брой (5887) и пазарен дял (0.5%). Ford , от друга страна, записва най-голям спад през април 2024 г. (-12.8%), като делът му падна до 3,3%.