От март цената на социалната мрежа скача с още 6 евро Нова такса се задава на хоризонта. От няколко дни „Meta“ – собственик на социалните мрежи Facebook и Instagram, започна поетапно въвеждане на платена версия на продукта си в България и в останалите страни от ЕС. Голяма част от потребителите на Facebook в България вече са посрещнати с въпрос, който ги пита дали искат да започнат да плащат за услугата или да продължат да я използват безплатно. На абонатите се дава възможност да продължат да използват социалните мрежи безплатно, но с включени реклами в съдържанието.     Тези, които изберат да плащат абонаментна такса, ще използват Facebook и Instaram без реклами и без личните им данни да бъдат използвани за реклама. С нововъведението социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама.     Цената на месечния абонамент е 24,99 лв. (12,99 евро) за мобилното приложение (за iOS и Android) с всички включени данъци и такси, съобщават от Meta. Ако социалните мрежи се използват само през браузер, цената на месечния абонамент е 9,99 евро.     От март тези цени ще се повишат съответно с 6 и 8 евро. На уебсайта си Meta съобщава, че по-високите цени за потребителите на iOS и Android се дължат на таксите, начислени на разработчиците на приложения в Apple App Store и Google Play Store. Повишаването на цените от март пък е в съответствие с въвеждането на емблематичния Закон за цифровите пазари на ЕС (DMA), който въвежда по-строги правила за рекламата сред набор от мерки, предназначени да ограничат силата на големите технологии.

4/5 - (12 votes)

5 коментара

  1. Светозара on

    Съгласна съм, това е неприемливо!

  2. Елис on

    Нека протестираме за правата си!

  3. Кери on

    Нека действаме срещу това! Не можем да допуснем тази злоупотреба от Фейсбук!

  4. Ивка on

    Точно така! Трябва да се борим за нашите пари и права!

  5. Ангелина on

    Да, трябва да се противопоставим на това! Фейсбук няма право да ни изкористява за пари!

Exit mobile version