Удължават акваторията в района на бургаското пристанище. Това ще позволи изграждането на нова кейова стена, както и влизането и маневрирането на по-големи кораби в района на западния бургаски терминал.
Целта е с удължаването на пристанището да се създадат условия за привличането на различни по видове и обем товари. Парите по проекта идват по линия на европейско финансиране.
Изграждането на корабно място 28 на терминал „Бургас-Запад“ е едно от първите дълбоководни, които се изграждат в последните години. Изпълнението на проекта за капитално драгиране ще помогне и за маневрирането в пристанище „Бургас“.
„То е с дълбочина 15,5 м.Това ще позволи обработката на голямо тонажни кораби. Предимно го правим за обработка на контейнери и генерални товари“, заяви представителят на БМФ ПОРТ – Бургас Ивелин Наков.
Удълбочаването на пристанище Бургас се извършва от началото на годината от модерна техника. „Уникалното е големината, капацитета. Това, което тя има като възможност да произвежда – 34 кубикова кофа. Втори по големина за тях багер – драга, да го наречем дреджер“, посочи представителят на компанията Валери Вълчев.
„Цялата маса, която трябва да бъде изкопана е 1 млн. и половина кубични метра. В момента сме почти на финалната фаза“, допълни мениджърът на драгиращата компания Пол Фортмайер.
Изгребаната земна маса акваторията на залива се депонира на десетки мили навътре в морето, на безопасно място.
„Основната цел на проекта е постигане на повече дълбочина, което ще доведе до приставането на по-големи плавателни съдове, в частност – контейнеровози. Мястото, на което се депонират масите, е определено от Министерството на околната среда. Намира се на 20 мили от пристанището. Има строга процедура, която се следи“, заяви генералният директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ Ивайло Иванов.
Към момента в проекта са заети над 3500 работници. Очаква се новото корабно място да заработи в началото на следващата година. „Ще доведе до отваряне вратата за по-големи кораби, които ще посещават пристанище Бургас. Ще го направят конкурентноспособно и атрактивно“, заяви зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Михнева-Натова.