Спортното подразделение Mercedes-AMG представи топмодела от новата серия SL (R232). Новият Mercedes-AMG SL 63 SE Performance се задвижва от хибридна система, която комбинира 4,0-литровият V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател на предната ос с електрическо задвижване на задната ос, наречено AMG Electric Drive Unit. Вижте най-мощния Mercedes-AMG SL на всички времена >> >> >> Електрическото задвижване интегрира синхронен електромотор с мощност 204 к.с., с двустепенна трансмисия и механичен диференциал с ограничено приплъзване на задния мост. Двата агрегата заедно генерират системна мощност от 816 к.с. и максимален въртящ момент до 1420 Нм. Това прави новият модел най-мощният SL на всички времена. Снимка: Mercedes-AMG Незабавната реакция на електрическото задвижване, бързото натрупване на въртящ момент и линейното подаване на мощност позволяват впечатляващо шофиране. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,9 секунди, а максималната скорост достига 317 км/ч. Това е вече петата серия със специфичната за AMG хибридна технология E Performance. Същото plug-in хибридно задвижване вече беше използвано в купето с четири врати Mercedes-Benz AMG GT 4-Door Coupe. Системи като окачването AMG Active Ride Control с активна стабилизация при накланяне и активното управление на задния мост осигуряват комбинацията между комфорт и динамика на шофиране. В зависимост от скоростта, задните колела се насочват или в обратна посока на предните колела до 100 км/ч, или в същата посока като предните при скорост над 100 км/ч. Леката батерия също е разположена отзад над задния мост. Снимка: Mercedes-AMG Електрическият мотор действа директно върху задната ос и следователно може да преобразува мощността си по-директно в задвижване. Според Mercedes-AMG това осигурява допълнителен тласък при потегляне, ускоряване или изпреварване. Тъй като плъзгането на задния мост се увеличава, задвижващата сила на електромотора също се прехвърля към предните колела, когато е необходимо. Механичната връзка на напълно променливото задвижване на всички колела прави това възможно чрез карданния вал и задвижващите валове на предните колела. Позиционирането на задната ос има за цел да подобри разпределението на теглото и натоварването на осите. Разработката на литиево-йонната система за съхранение на енергия е вдъхновена от технологии, които според производителя са се доказали в състезателните автомобили на отбора на Mercedes-AMG Petronas F1 във Формула 1. Снимка: Mercedes-AMG Батерията предлага капацитет от 6,1 кВтч, 70 кВт непрекъсната мощност и 150 кВт пикова мощност. Зареждането става чрез инсталираното 3,7 кВт вградено зарядно устройство с променлив ток на зарядна станция, стенна кутия или домашен контакт. Батерията е проектирана с цел бързо отдаване и съхраняване на енергия, а не за максимален електрически пробег. Въпреки това е възможно постигането на 13 км без използване на двигателя с вътрешно горене. Има осем режима на шофиране, от които можете да избирате от AMG Dynamic Select, като колата обикновено стартира в електрически Electric. Другите режими Battery Hold, Comfort, Smoothness, Sport, Sport+, Race и Individual са прецизно съобразени с новата технология на задвижване. Те предлагат широка гама от изживявания по време шофиране – от ефективно до динамично. Снимка: Mercedes-AMG Програмите за шофиране адаптират важни параметри като реакцията на задвижването и трансмисията, характеристиките на кормилното управление, окачването или звука. Програмите могат да се избират чрез централния мултимедиен дисплей или от бутона AMG на волана. Отличителна черта на новия топмодел от серията SL е задната част. Новото тук е интегрираният капак за зареждане на plug-in хибридно задвижване и името на модела, маркирано в червено. Отвън също има набраздени трапецовидни двойни накрайници на ауспуха. Знакът на калниците E Performance отстрани показва задвижването. Снимка: Mercedes-AMG Стандартно новият Mercedes-AMG SL 63 SE Performance се движи върху 20-инчови алуминиеви джанти AMG с дизайн с много спици. Те са аеродинамично оптимизирани, боядисани в матово черно и с блясък. Размерите на гумите на предната ос са 265/40 R20, а на задната ос са 295/35 R20. В съответствие с екстремните стойности на производителност и свързаното с тях представяне, керамичната високоефективна композитна спирачна система AMG с бронзови 6-бутални фиксирани апарати отпред и 1-бутални плаващи апарати отзад се използва като стандарт. В сравнение с моделите на AMG с двигател с вътрешно горене, той е с по-големи размери, като карбоново-керамичните спирачни дискове на предната ос са с размери 420 х 40 мм, а на задната ос – 380 x 32 мм. Снимка: Mercedes-AMG От Mercedes-AMG все още не са оповестили, но е твърде вероятно новият Mercedes-AMG SL 63 SE Performance да наближава границата от 240 000 евро. От генералния дистрибутор за България – „Силвър Стар“ обявиха, че продажбите на модела у нас ще започнат в началото на 2024 година, а доставката на първите автомобили ще бъде през следващата пролет.
Mercedes-AMG направи най-мощния SL на всички времена
Няма коментари4 Mins Read