Notice: Функцията register_block_script_handle е извикана погрешно. Файлът (/home/bourgas.bg/public_html/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/faq/assets/js/index.asset.php) за "editorScript" описан в дефиницията на "rank-math/faq-block" липсва. За повече информация вижте Debugging in WordPress. (Това съобщение беше добавено във версия 5.5.0.) in /home/bourgas.bg/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

Notice: Функцията register_block_script_handle е извикана погрешно. Файлът (/home/bourgas.bg/public_html/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/howto/assets/js/index.asset.php) за "editorScript" описан в дефиницията на "rank-math/howto-block" липсва. За повече информация вижте Debugging in WordPress. (Това съобщение беше добавено във версия 5.5.0.) in /home/bourgas.bg/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

Notice: Функцията register_block_script_handle е извикана погрешно. Файлът (/home/bourgas.bg/public_html/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/schema/assets/js/index.asset.php) за "editorScript" описан в дефиницията на "rank-math/rich-snippet" липсва. За повече информация вижте Debugging in WordPress. (Това съобщение беше добавено във версия 5.5.0.) in /home/bourgas.bg/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
14% от кандидатите за училищни директори не са преминали първия етап - Bourgas.bg


До втория етап на конкурсите за директори на училища са допуснати 311 кандидати

До втория етап на конкурсите за директори на училища са допуснати 311 кандидати. Те трябваше да отговорят на 50 въпроса с три варианта за отговори. Минималният резултат за допускане до следващия етап от конкурса беше 30 точки, като 14% от всички явили се не успяват да го постигнат и не продължават напред, съобщиха от пресцентъра на МОН.

Кандидатите, които продължават към втория етап, трябва да представят концепцията, която са подготвили за развитие на съответната образователна институция. Вторият етап започва на 5 март по графици, изработени от съответното РУО. Кандидатите ще бъдат информирани за мястото на провеждане в съответната област.

Заедно с концепцията на самия изпит те ще трябва да решат и два конкретни казуса. За да се избегне субективният елемент, са разработени повече от 150 подобни казуси. Всички те се базират на реални ситуации, които са се случвали в българските училища и при които е било нужно неформално прилагане на нормативната уредба, а лидерски подход.

Членовете на комисията ще имат право да задават въпроси, но само относими към съдържанието на концепцията на кандидата, казусите и спецификата на длъжността.

Участниците в конкурса ще са без мобилни телефони, а целият изпит ще бъде видео и аудио заснеман от министерството.

За първи път изборът на директори на образователни институции е ориентиран не просто към намирането на администратори, а към търсене на лидери, които биха допринесли за промяната в българското образование.

Това е част и от предприетите инициативи на МОН за промяна на образователната система и към намаляване на механичното възпроизвеждане на знания и формиране на повече умения и компетентности в учениците. За да се случи тази промяна, е важно как се ръководи всяко едно училище. Затова и философията на правилата на новите конкурси е да бъдат избрани не само нормативно подготвени хора, но личности с множество качества и компетентности.

Конкурси за директори бяха обявени в 276 училища в цялата страна. Кандидатите бяха 415, като до първия етап на конкурса бяха допуснати 376. От тях 11 не се явиха на теста. В случай че няма кандидат за дадено училище или единственият кандидат е отпаднал поради неявяване или нисък резултат, конкурсна процедура се прекратява.

Оценете публикацията
Leave A Reply

Exit mobile version