Премахнаха превозвача от туристическите портали Много онлайн платформи за туристически пътувания и резервации са спрели да предлагат на своите страници услугите на нискотарифната авиокомпания „Райънеър“ (Ryanair). Някои от най-големите дигитални платформи като „Букинг.ком“ (Booking.com), „Киви“ (Kiwi) и „Каяк“ (Kayak) са премахнали „Райънеър“, съобщи ДПА, цитирайки изявление на компанията. Ирландският превозвач приветства премахването му от туристическите портали, които той сравни с „пирати“. Това обаче ще повлияе на нивата на незаетите самолетни седалки в полетите на „Райънеър“ през декември и януари, увеличавайки ги с 1-2 процента. Авиокомпанията води дългогодишен спор с платформите за онлайн резервации и е предприела правни действия в САЩ срещу собственика на „Букинг.ком“ – „Букинг Холдинг“ (Booking Holdings) и неговите дъщерни дружества, сред които е и „Каяк“. Приходите от билети също ще бъдат засегнати в краткосрочен план, тъй като компанията обяви, че ще отговори, като намали тарифите за пътници, които резервират директно през нейния уебсайт. Малко вероятно е този ход да „засегне съществено“ броя на пътниците за цялата 2024 г. или очакванията за печалба, добавят от авиокомпанията. Последните отчети на „Райънеър“ показаха, че през декември пътниците са скочили с 9 на сто до 12,5 милиона на годишна база, но коефициентът на заетост на седалките е спаднал от 92 на 91 процента. Повече от други 900 полета на „Райънеър“ бяха отменени миналия месец заради войната между Израел и групировката „Хамас“ и спирането на полетите до Тел Авив и Йордания.