„Никой няма да допусне до полет хеликоптер, който има представените проблеми. Тези проблеми са отстранени още на място“, заяви министърът и допълни, че истината е коренно различна от представеното в разследването и по темата трябва да се говори с факти.
Той обясни, че на 26 и 27 февруари екип от България, с инженери от „България Хели Мед Сървиз“ и хора от здравеопазването, са заминали за Италия за окончателно техническо приемане преди прелитането на хеликоптера в България. В групата са били двама подготвени експерти, пилотът Васил Вълков и главният инженер Трайчо Трайков, допълни Гвоздейков.
Министърът уточни, че екипът е забелязал нередности, които са констатирани в протокол, като на този етап хеликоптерът е още в процес на контрол и незавършено финално производство.
„Италианската страна приема този протокол, приема забележките и започва отстраняване преди полета“, каза още транспортният министър и обърна внимание, че по тази процедура се разписват най-малко осем инспектори.
„Как си представяте италианската въздухоплавателна администрация да издаде разрешение за полет на хеликоптер, който не е в летателна годност. Това е пълен абсурд“, заяви той.
По думите му забележките са „изключително незначителни“.
Попитан има ли хеликоптерът „черна кутия“, министърът показа кутията в студиото. „Ето това снощи е свалено от хеликоптера. Лично наредих на инженерния екип да свали кутията от хеликоптера, за да ви я покажа, тъй като заглавията във всички медии са, че хеликоптерът няма „черна кутия“.