Close Menu
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Facebook X (Twitter) Instagram
Bourgas.bg
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Bourgas.bg
Начало - Авто тенденции - Знаят всичко за нас: Как ни шпионират автомобилите
Авто тенденции

Знаят всичко за нас: Как ни шпионират автомобилите

21.12.2023Няма коментари3 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn
Знаят-всичко-за-нас:-Как-ни-шпионират-автомобилите
Знаят всичко за нас: Как ни шпионират автомобилите

“По принцип модерните автомобили знаят всичко за своите шофьори”, казва Фолкер Людеман, научен директор на Центъра за защита на данните в Долна Саксония към Университета за приложни науки в Оснабрюк, Германия. Колите съхраняват данни за водача на всеки две минути, показват резултатите от проучване на Клуба на германските автомобилисти ADAC. Какво точно се съхранява, какво се случва с тези данни и на кого точно принадлежат те, пита АРД в своя публикация по темата. До 150 сензора са инсталирани в съвременните автомобили. Те измерват поведението на шофьора, заетостта на седалките, ускорението. Освен това познават добре музикалния вкус на водача, откриват грешките при шофиране и записват местоположението на колата. Благодарение на всички тези данни производителите знаят много за водачите и техните превозни средства. Безобидно или опасно събиране на данни От години част от данните се използват, за да могат сервизите да разчитат съществуващите проблеми. В някои случаи събирането им дори се изисква от закона, посочва АРД. Тук спада например следенето за спазване на регулациите за вредни емисии – записва се колко гориво изразходва автомобилът. А от лятото на 2022 г. новорегистрираните коли трябва да разполагат и с памет за запис на данните при произшествия. “Отделните наблюдения сами по себе си може да са безобидни, но ако данните се съпоставят, комбинират и анализират, това може да доведе до сериозни нарушения на личната неприкосновеност”, обяснява Людеман. Той дава следния пример: “Ако тежестта на пътника на дадена седалка нараства постепенно и последователно в продължение на 9 месеца, а крайната цел на пътуването е била специализиран магазин за бебешки пособия, значи не е изключено семейството да чака бебе. И всеки, който има достъп до тези данни, ще може да стигне до този извод”, казва Людеман, цитиран от АРД. Шофьорите обикновено не знаят кой и с каква част от така запаметените данни разполага и както точно се случва с тях. “Повечето от тях се съхраняват на сървърите на производителя”, обяснява Людеман. “Те могат да решат кой ще получи тези данни.” Засега единствено автомобилните производители имат достъп до тях и могат да ги използват. И те наистина го правят, пише АРД. Бизнесът с данните С тези данни може и да се търгува, защото не се записват само данни за пътниците, но например се води статистика и за използването на системата за спешни повиквания в ЕС, т.нар. e-call. Тя прави автоматично спешно повикване при задействане на въздушните възглавници – не само към номер 110 или 112, но и към производителя и доставчика на определени видове услуги, например за пътна помощ или сервизно обслужване на авариралата кола, разяснява Людеман от ADAC. Всичко това разкрива нови възможности и пред застрахователите: така те могат да правят отстъпки в цената на застрахователните полици или обратното – да ги увеличават за по-рисковите шофьори. Затова те също имат интерес към данните, записвани от автомобилите. “Голям икономически потенциал” Възможностите за много приложения и бизнес области са много сериозни и предизвикват големи желания. Става въпрос за конкуренция между автомобилните производители, службите за спешна помощ, софтуерните компании, сервизите, болниците и застрахователите. Те признават онова, което експертите сега доказват с цифри – от това, че шофьорите не знаят, че биват следени по този начин, някой може да прави пари. Според консултантската фирма МакКинзи свързването на автомобилите в мрежа и използването на данните от тях има голям икономически потенциал. Производителите, доставчиците и предоставящите различни услуги могат да очакват приходи от около 400 млрд. долара годишно до 2030-а, когато 95% от всички превозни средства ще бъдат свързани в мрежа. В тази сметка влизат оборот от 250 млрд. долара и още 150 млрд. долара от потенциални икономии. Статията е публикувана ТУК>>  

4/5 - (15 votes)

Свързани публикации

Новата Dacia Spring получава двупосочно зареждане

Миналата година продажбите на автомобили с водородни горивни клетки са спаднали с 30%

Новото MINI Countryman S ALL4 атакува екстремния терен на Исландия

Comments are closed.

  • Актуалното
  • Най-коментирано
05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

11.12.2024

Изграждане на електрически инсталации в дома: Пълно ръководство за електрически ремонти, осветление и табла

18.10.2023

Ще построим иновативно училище в Крайморие

18.10.2023

Турски престъпници, откраднали милиони от Германия

18.10.2023

Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси

Спонсорирани връзки
  • 151.BG
  • Адвокат в Бургас
  • Водопроводчик в Бургас
  • Електротехник в Бургас
  • Счетоводни услуги в Бургас
Copyright © 2025. Powered by WordPress.
  • Начало
  • Политика за поверителност
  • Контакти

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Рекламният блокер е включен!
Рекламният блокер е включен!
Нашият уебсайт е възможен благодарение на показването на онлайн реклами на нашите посетители. Моля, подкрепете ни, като деактивирате своя Ad Blocker.