Самоуправляващите се автомобили едва ли ще бъдат използвани масово поне до 2035 г., сочи анализ на консултантска компания “Стандарт енд Пуърс Глоубъл” (S&P Global), цитиран от БТА. Малко вероятно е скоро хората да започнат да си купуват коли, “които ще се движат навсякъде, без да бъдат управлявани от шофьор”, посочват експерти от автомобилната индустрия. Те обаче посочват, че “автономните превозни средства вероятно все пак ще намерят своето място под слънцето”. Самоуправляващите се автомобили – проблеми и предизвикателства Технологичната компания “Гугъл” (Google) тества самоуправляващи се автомобили от 2015 г. насам, но този сектор от автоиндустрията се развива бавно. “Сериозните проблеми, с които се сблъсква тази нова технология, са причина масовото производство (на автономни превозни средства – бел. ред.) да е заседнало на първа предавка (скорост). Основното предизвикателство са значителните трудности, с които се сблъскват техническите експерти при разработката на системи за управление на автономните коли в “сложния и непредсказуем трафик на превозни средства, управлявани от шофьори”, отбелязва “Стандарт енд Пуърс Глоубъл”. “Повечето потребители първоначално няма да се доверят на автономните превозни средства. Многобройните сензори и камери, високотехнологичните компютърни системи, с които са снабдени автономните коли, както и чиповете, които ги управляват, са скъпи и няма да поевтинеят скоро. Това отблъсква потенциалните купувачи, които желаят да притежават личен самоуправляващ се автомобил. Този проблем обаче не важи за компаниите, които планират да използват самоуправляващите се автомобили за таксиметрови превози или за услугата споделено пътуване”, посочват анализатори от консултантската компания. “Използването на автономните коли като роботизирани таксита изглежда напълно реално, дори в краткосрочен план. Това е възможно в добре картографирани райони, в които самоуправляващите се таксиметрови автомобили са преминали продължителни изпитания, отбелязват експерти от технологичния сектор. Такситата роботи идват Компанията “Круиз” (Cruise) получи през юни миналата година разрешение да извършва таксиметрови услуги с роботизирани автомобили в американския мегаполис Сан Франциско. “Круиз” е собственост на автомобилния гигант “Дженерал мотърс” (General Motors) и на “Уеймо” (Waymo), подразделение на “Алфабет” (Alphabet), компанията собственик на “Гугъл”. “Круиз” използва модифицирани електрически коли, модел “Шевролет Болт” (Chevrolet Bolt), които са без волан и педали, като не се управляват от шофьори. Тези иновативни таксита обаче станаха причина за няколко инцидента през последните месеци, за които съобщиха медии в САЩ. При един от тях роботизирано такси на “Круиз” се е блъснало в камион на местната противопожарна служба. При катастрофата, която е станала на кръстовище в Сан Франциско през август, е пострадал пътник, които е бил в самоуправляващото се такси. При друг инцидент през август автономен таксиметров автомобил на “Круиз” заседнал в бетон, които току-що бил излят на улица в Сан Франциско. Отсечката в ремонт била оградена със специални строителни конуси, а до тях стояли работници, които държали сигнални флагчета. Дни преди това “около 10 самоуправляващи се таксита” на компанията спрели без видима причина по средата на натоварена улица в Сан Франциско и блокирали трафика за около 15 минути. На този фон властите в Сан Франциско призоваха “Круиз” да намали наполовина броя на роботизираните си таксита в града. През деня се движат 50 коли с автономно управление, а през нощта – 150, съобщи в. “Ню Йорк таймс”. От своя страна американската компания “Зукс” (Zoox), която е собственост на гиганта в онлайн търговията “Амазон” (Amazon), също провежда изпитания в САЩ на самоуправляващо се роботизирано такси. В него могат да пътуват до четирима пътници. По време на тестовете роботизираното превозно средство е развило максимална скорост до 56 км/час. Изпитанията се провеждат по булевардите и улиците на Лас Вегас, в района на Сан Франциско, а през последните седмици и в Сиатъл. “Самоуправляващият се автомобил спазваше светлинните сигнали на пътните светофари и завиваше наляво или надясно, когато маршрутът му налагаше това”, съобщи “Зукс”. Предвижда се колите с автономно управление да обслужват редовна линия за превоз на служители на компанията. По-значимата цел на “Зукс” обаче е да пусне роботизирани таксита в някои градове в САЩ. Какво следва? Въпреки някои инциденти, предизвикани от самоуправляващите се таксита на “Круиз” в Сан Франциско, все повече компании се насочват към разработки, свързани с тази технология, посочват експерти. “До средата на следващото десетилетие ще има повече роботизирани таксита, които ще имат право да се движат в определени райони. Ще има повече лични автомобили, на които ще бъдат инсталирани системи за самоуправление. Те ще бъдат снабдени със системи за сигурност, но управлението им ще изисква някаква форма на участие на шофьора”, предрича “Стандарт енд Пуърс Глоубъл”.
14 коментара
Надявам се, че ще ги видим на пътищата в близко бъдеще!
Иван: Бих се радвал да имам възможност да си закупя такъв автомобил.
Мария: Нека да изчакаме и видим какво ще се случи в бъдеще.
Може би трябва да преценим безопасността преди да ги пуснем на пазара.
Определено трябва да бъдат направени повече тестове и разработки преди да се реализират на пазара.
I cannot predict specific future advances in the field of technology, as it is constantly evolving and changing. However, some possible future developments could include:
1. Artificial Intelligence (AI) becoming more sophisticated and integrated into various aspects of our daily lives.
2. Advancements in virtual and augmented reality, leading to more immersive and realistic experiences.
3. The development of advanced robotics and automation, revolutionizing industries such as manufacturing, healthcare, and transportation.
4. Breakthroughs in renewable energy technology, leading to more efficient and sustainable power sources.
5. Advances in biotechnology and genetic engineering, potentially leading to new medical treatments and therapies.
6. The widespread adoption of blockchain technology, enabling secure and decentralized transactions and applications.
7. Developments in quantum computing, allowing for much faster and more powerful computations.
8. The emergence of smart cities, with interconnected systems and infrastructure for improved efficiency and sustainability.
9. The integration of internet of things (IoT) devices into various aspects of our lives, leading to increased connectivity and automation.
10. Advances in space exploration technology, potentially leading to manned missions to other planets or even colonization efforts.
These are just a few possibilities, and it is essential to keep in mind that technology is unpredictable, and new advancements and inventions can emerge unexpectedly.
рни дати, но съм съгласен, че самоуправляващите се автомобили вероятно ще отнемат време да бъдат пуснати в продажба. Технологията все още се развива и има нужда от повече тестване и регулации, преди да бъде приложена на пълно.
литетен датум, но споделям мнението, че самоуправляващите се автомобили ще отнемат време да бъдат пуснати в продажба. Технологията им все още не е достатъчно развита и е необходимо да се проведат повече тестове и да се установят по-строги регулации преди да бъдат въведени на пазара.
автомобили все още са далеч от готовност да се появят на пазара. Технологията се развива бързо, но все още има много предизвикателства и безопасността трябва да бъде на първо място. Не се чудя, че ще отнеме време преди да бъдат пуснати в продажба.
Съгласен съм, че самоуправляващите се автомобили все още не са готови да бъдат пуснати в продажба. Технологията трябва да се развие още и да се гарантира максимална безопасност преди да станат достъпни за широката публика.
атно развита и съществуват много предизвикателства, които трябва да се преодолеят, преди да се появят на пазара.
Joseph-Ignace Guillotin was a French physician and politician who is most famous for proposing and championing the use of a mechanical device for carrying out capital punishment, which came to be known as the guillotine. The device was originally developed as a more humane method of execution and was first used in France during the French Revolution. Guillotin believed that all individuals, regardless of their social status, should be subject to the same method of execution, and he considered the guillotine to be a more egalitarian form of punishment compared to methods such as hanging or the sword. Despite his intentions, the guillotine became a symbol of the violence and terror of the French Revolution and was used extensively during the Reign of Terror. Guillotin himself was not involved in the construction of the guillotine but rather advocated for its use and argued for its adoption as the official method of execution in France. Although controversial in his time, Guillotin has been remembered for his role in popularizing a more humane method of execution and for his contributions to medical and political fields.
н, who proposed the use of a mechanical device to carry out death penalties in France.
супер материал, благодаря за споделянето!
Yes, I can help you with that. What do you need assistance with?
My favorite Twilight Zone episode is “Time Enough at Last.” It’s a classic episode that follows a bank teller named Henry Bemis, who loves to read but is constantly interrupted and ridiculed for it. One day, during his lunch break, he sneaks into the vault of his bank to read and take some alone time. While he is in the vault, a nuclear bomb destroys the outside world, leaving Henry as the sole survivor. However, in the midst of this disaster, he discovers that he has all the time in the world to read and indulge in his passion for books. This episode has a thought-provoking twist ending that I won’t spoil here, but it’s a great example of the intriguing and mysterious storytelling that The Twilight Zone is known for.