Преди 5 години Taycan стана първият сериен електрически автомобил на Porsche и пазарът го прие с голям интерес. Досега германският производител е продал почти 150 000 автомобила Taycan. По обем на продажбите Taycan изпревари моделите 718 и Panamera, а миналата година Taycan постави нов личен рекорд – бяха продадени 40 629 автомобила, което е ръст от 17%. Сега Porsche представи обновения Taycan, което го прави най-мощната и динамична кола на Porsche досега.
Вижте трите варианта на обновеното Porsche Taycan >> >> >>
Porsche подложи Taycan на значителни подобрения. Новите версии са с по-висока мощност, по-голям пробег, ускоряват за по-кратко време и зареждат по-бързо с изключителна стабилност на тези процеси. Дизайнерите от Porsche Style се погрижиха да изострят чертите на дизайна и да разграничат стилово моделите Turbo.

Снимка: Porsche
Всички версии на Taycan разполагат с още по-обширен списък със стандартно оборудване и с интегрирана система Porsche Driver Experience от най-ново поколение, с подобрен дисплей и управление. И трите варианта на каросерията – спортният седан Taycan, универсалният Taycan Cross Turismo, който се предлага с офроуд пакет и спортният, но практичен Taycan Sport Turismo, ще включват многобройните модификации още от деня на представяне на пазара.

Снимка: Porsche
За всеки един от тях се предлагат четири варианта на задвижване, с версии със задно предаване и задвижване на всички колела. Новите моделни варианти ще бъдат налични в центровете на Porsche от пролетта на 2024 г. В процеса на утвърждаване на моделите за серийното производство развойните инженери и тестовите пилоти са изминали повече от 3,6 милиона километра по света със специални автомобили, покрити с камуфлажни облицовки. Целта е да бъде проверен, анализиран и утвърден всеки аспект на промененото задвижване на първия изцяло електрически спортен автомобил от Porsche.

Снимка: Porsche
„Поставихме началото на новата ера на електрическата мобилност с Taycan в края на 2019 г. Той веднага доказа ролята си на променящ правилата на играта и е новатор в сегмента на електрическите автомобили“, отбелязва ръководителят на моделната линия Кевин Гиек. „Сега продължаваме тази успешна история с цялостно обновения Taycan. Моделната линия достигна нови висоти по отношение на динамичните качества, с изключително пътно поведение и удоволствие от шофирането. Същевременно с това успяхме значително да подобрим ефективността, пробега, удобството при ползване в ежедневието и комфорта“.
Още по-атрактивен дизайн с нови предни и задни светлини
Експертите от Porsche Style допълнително шлифоваха изчистения дизайн на Taycan с нова стилистика на предната и задната част, и с нови предни и задни светлини. Новите арки на предните елементи над колелата и по-плоските предни светлини придават още по-силен акцент върху широчината на Taycan.

Снимка: Porsche
Новите светлини разполагат с HD матрична технология с висока разделителна способност с детайлна оптика и сега показват характерната за марката графика с четири елемента през нощта. Логото на Porsche в лентата на задните светлини има триизмерен дизайн със стъклен ефект. За първи път се предлага осветена версия, включваща анимации за посрещане и изпращане. Сред другите забележителни детайли е акцентният цвят Turbonite, който прави моделите Turbo и Turbo S още по-ярко открояващи се от останалите версии, както по отношение на външния дизайн, така и в оформлението на интериора.
Инструменталното табло, централният дисплей и опционалният дисплей за пътника до водача разполагат с оптимизиран потребителски интерфейс с допълнителни функции. Превключвателят за режими, разположен на волана вече е стандартен. При моделите Taycan, оборудвани с пакет Sport Chrono и Performance Battery Plus има и специален бутон Push-to-pass на превключвателя за режими.

Снимка: Porsche
С помощта на новия контролен лост отляво зад волана, управлението на системите за подпомагане на водача е станало още по-интуитивно. Новата функция In-Car Video позволява стрийминг на видео на централния дисплей и на дисплея на пътника до водача.
Още по-добри динамични показатели за ускорение
Всички модели от актуализираната гама на Taycan ускоряват много по-бързо от своите предшественици. Новият спортен седан Taycan спринтира от 0 до 100 км/ч само за 4,8 секунди, а суперспортният Taycan Turbo S достига 100 км/ч от място за феноменалните 2,4 секунди. Това ги прави съответно с 0,6 и 0,4 секунди по-бързи от своите предшественици.

Снимка: Porsche
С новата функция Push-to-pass в пакета Sport Chrono с помощта на бутон може да се активира временно увеличаване с до 70 кВт на мощността в продължение на 10 секунди в зависимост от модела. Повишените параметри по отношение на ускорението са резултат и от по-голямата изходна мощност на системата. Новият Taycan разполага с 60 кВт по-висока мощност от преди. В Taycan Turbo S увеличението достига 140 кВт с активиран Launch Control. По този начин системната мощност на най-върховия модел нараства до 700 кВт или 952 к.с.
Над 35% по-голям пробег в сравнение с предшественика
Основните промени се крият в техническата част. Появили са се например нови и по-леки батерии. Версиите Taycan и Taycan 4S имат увеличен капацитет от 79,2 на 89 кВтч, докато вариантите Turbo и Turbo S имат увеличен капацитет от 93,4 на 105 кВтч. Тяхната 800-волтова архитектура и увеличената пикова мощност на зареждане от 270 до 320 кВт позволяват батерията да бъде презаредена от 10 до 80% само за 18 минути. В зависимост от варианта на каросерията и задвижването, пробегът по WLTP се е увеличил до 678 км, което означава 175 км или 35% повече.

Снимка: Porsche
Обновеният Taycan не само изисква по-малко спирания за зареждане от своя предшественик при дълги пътувания, но може да бъде зареждан по-бързо на 800-волтови постояннотокови зарядни станции, като може да се зарежда с мощност от до 320 кВт. Това означава мощност с 50 кВт по-голяма от преди. Значително подобрен е процеса за бързо зареждане с новия акумулаторен пакет Performance Battery. Това означава, че мощността на зареждане от над 300 кВт може да се поддържа до 5 минути, а много висока мощност на зареждане може да се постигне по-бързо, дори при ниски температури.

Снимка: Porsche
В зависимост от стила на шофиране на водача, както и от останалите променливи, това може да намали наполовина времето, необходимо за покачване на нивото на заряд на батерията от 10 до 80% в сравнение с досегашния модел. В първото поколение Taycan времето за зареждане от 10 до 80% състояние на заряда при 15 градуса по Целзий е 37 минути. При същите условия на обновения Taycan са му необходими само 18 минути въпреки по-големия капацитет на батерията. Пакетът Performance Battery Plus вече има брутен капацитет от 105 кВтч, увеличен от досегашните 93 кВтч.
Нова активна ходова част с адаптивно въздушно окачване
Всички обновени модели Taycan се предлагат стандартно с адаптивно въздушно окачване. Новата ходова част Porsche Active Ride може да бъде поръчана като елемент от допълнителното оборудване за версиите със задвижване на четирите колела. Тази система предлага безпрецедентен спектър на променливи характеристики, простиращи се от изключителен комфорт при пътуване, до невероятна динамика на шофиране.

Снимка: Porsche
Окачването има грижа за нивелирането на каросерията на Taycan през цялото време, дори при динамично спиране, завиване и ускоряване. При плавно движение системата абсорбира неравностите почти напълно. При ситуации на динамично шофиране окачването Porsche Active Ride осигурява почти перфектна връзка с пътя благодарение на балансираното разпределение на натоварването на колелата. Ако е активиран подходящият режим, окачването може да компенсира стремежа на каросерията към надлъжно и напречно накланяне, за да намали ускорението, на което са подложени пътниците.
Обширни мерки за подобряване на енергийната ефективност
Едновременното подобряване на динамичните качества и ефективността се дължи на редица фактори: авангардно задвижване с нов електрически мотор на задния мост с до 80 кВт по-висока мощност от тази на неговия предшественик за всички модели, модифициран импулсен инвертор с оптимизиран софтуер, акумулаторни батерии с по-голяма изходна мощност, променен топлинен мениджмънт, термопомпа от следващо поколение и модифицирана технология за рекуперация.

Снимка: Porsche
Максималната мощност за рекуперация при спиране от високи скорости се е увеличила с повече от 30%, от 290 до 400 кВт. Всички варианти вече се предлагат стандартно с аеродинамично оптимизирани колела и гуми с намалено съпротивление при търкаляне. За целта са специално разработени нови 21-инчови джанти и гуми.
Значително подобрено оборудване с по-ниско тегло
Въпреки че моделите тежат с до 15 кг по-малко, стандартното оборудване е още по-богато от преди. Амбиентното осветление, системата за паркиране с камера за заден ход, електрически прибиращите се огледала на вратите с осветяване на външната част, отопляемите предни седалки, системата за интелигентно управление на обхвата на Porsche, термопомпата с нова охладителна система, подложката за смартфон за безжично зареждане, електрическите портове за зареждане от страните на водача и пътника до него, превключвателят за режим на шофиране и кормилното управление Power Steering Plus вече са стандартно оборудване.

Снимка: Porsche
Базовите модели на Taycan вече са стандартно оборудвани с адаптивно въздушно окачване и алуминиеви протектори на праговете. В допълнение към разширеното оборудване, подобрената продуктова спецификация включва батерия с увеличен капацитет, но с намалено тегло.