Румънската марка Dacia показа модернизирания електрически автомобил Spring. Световната премиера на модела ще се състои след броени дни на автосалона в Женева. Новата Dacia Spring се отличава с изцяло нов дизайн на екстериора и интериора. Това е единственият изцяло електрически автомобил в Европа, който тежи по-малко от 1 тон.
Вижте как изглежда новата Dacia Spring >> >> >>
Въпреки компактните размери, той остава с най-добрия капацитет на товарене в своя сегмент и многобройни полезни функции. Новата Dacia Spring е още по-дигитална от първата версия на модела, с дигитално табло, което може да се персонализира и съдържа 7-инчов цифров екран, а мултимедийната система има 10-инчов централен сензорен екран.

Снимка: Dacia
Една от най-интересните новости при Dacia Spring е интегрирането на системата V2L (Vehicle-to-Load) за двупосочно зареждане, която с помощта на допълнителен адаптер дава възможност за подаване на електрическа енергия към външни електрически уреди и електрически велосипед например.
Новата Dacia Spring е още по-функционална с електромотор с мощност 45 к.с. при версиите Essential и Expression и двигател с мощност 65 к.с. при версиите Expression и Extreme. Както винаги, новата Dacia Spring остава електрическият автомобил с най-добро съотношение качество/цена в Европа. До момента от електрическия хечбек са продадени повече от 140 000 бройки.

Снимка: Dacia
Промените в екстериора на новата Dacia Spring са в съответствие с най-новия дизайнерски език на марката, който се вижда на новия Duster. Предницата и задницата са изцяло променени, хечбекът е изгладен и това се улеснява от по-модерна технология за осветление и нови ъглови брони, които са украсени с орнамент, напомнящ карта на града.
Има голяма пластмасова облицовка на каросерията и квадратни арки на калниците, за да може малкият електромобил да изглежда по-масивен и здрав. Външните промени правят най-достъпния електромобил в Европа по-модерен в сравнение с оригиналния, който изглеждаше по-семпло.

Снимка: Dacia
Дължината на новата Dacia Spring е само 3,70 метра, ширината е 1,77 метра, височината е 1,52 метра, а междуосието е от 2,42 метра. В зависимост от нивото на оборудване, джантите са с размери 15 или 16 инча. С новата версия на Dacia Spring дебютират и нови цветове- бежово Safari и червено Brick.
Съществени промени има и в интериора, където новата Dacia Spring има изцяло ново табло. Пред погледа на водача е поставен 7-инчов цифров инструментален панел и 10-инчов сензорен екран. В кабината вече има преработена климатична система и нов облик на вентилационните отвори. Актуализираният волан е с новото фирмено лого DC на марката Dacia, но по-важното е, че вече може да се регулира на височина. Забелязва си и новият селектор на скоростите, а зад него е добавена стойка за смартфон.

Снимка: Dacia
Предният багажник може да побере 35 литра, докато задната товарна зона има обем от 308 литра, което е доста практично за толкова малка кола. Ако сгънете задната седалка, капацитетът на багажника нараства до 1004 литра. Има и няколко отделения за съхранение в цялата кабина, които предлагат допълнителни 33 литра.
Базовият модел на Dacia Spring има електромотор с мощност само от 45 конски сили, но се предлага и вариант с по-мощен електромотор с 65 к.с. Последният помага на жизнерадостния електромобил да достигне 100 км/ч от място за по-малко от 14 секунди. С базовия двигател ускорението до 100 км/ч отнема 19 секунди.

Снимка: Dacia
Батерията е с капацитет от 26,8 кВтч и е достатъчна за изминаването на над 220 км автономен пробег в комбиниран цикъл, а в градска среда новата Dacia Spring ще предложи над 300 км пробег. Основен фактор за това при електромобила е изцяло новата система за регенериране на спирачната и инерционната енергия, с която е оборудвана колата.
За зареждането на батерията от 20 до 80% са необходими 45 минути чрез зарядно устройство DC с мощност 30 кВт. От зарядно устройство AC със 7 кВт ще трябва да изчакате близо 11 часа, докато батерията достигне от 20 до 100%. Електромобилът се нуждае от по-малко от 14,6 кВтч за изминаването на 100 км.

Снимка: Dacia
Dacia с гордост подчертава, че новият Spring остава единственият електромобил, предлаган в Европа, който тежи под 1000 кг. Въпреки че новата версия има по-богато стандартно оборудване и по-добра технология за подпомагане на водача, за да отговаря на разпоредбите на Европейския съюз, тя наддава само 6 кг. С напълно заредена батерия в най-високото оборудване все още тежи само 984 кг.
Новата Dacia Spring е идеален електромобил за тези, които искат транспорт без излишни екстри на ниска цена с нулеви емисии. Компактният електрически модел е маневрен в градската джунгла и перфектно превозно средство за малки магазини, които доставят стоки. Цената на новата версия още не е оповестена, но у нас старата струва от 43 100 лева. Както и преди, новата Dacia Spring ще се произвежда в Китай.