Close Menu
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Facebook X (Twitter) Instagram
Bourgas.bg
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Bourgas.bg
Начало - Авто тенденции - Audi спечели историческа победа в рали Дакар с хибрид
Авто тенденции

Audi спечели историческа победа в рали Дакар с хибрид

25.01.2024Няма коментари5 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn
audi-спечели-историческа-победа-в-рали-Дакар-с-хибрид
Audi спечели историческа победа в рали Дакар с хибрид

Заводският отбор на Audi спечели историческа победа в легендарното рали Дакар. Това е не само изключително постижение за Audi, но е и първата победа за електрифициран автомобил в историята на Дакар. На първо място се класира бъгито Audi RS Q e-tron с последователна хибридна система. Спортният прототип използва двигателя с вътрешно горене само като удължител на пробега.

Енергийното захранване се осигурява от високоволтова батерия и енергиен преобразувател, който работи с остатъчно гориво, като по този начин спестява 60% от емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалните горива. Бензиновият агрегат е 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател 2.0 TFSI, заимстван от състезателния шампионат DTM на Audi и се задвижва с остатъчно гориво. Той е сдвоен с електромотор-генератор MGU05, взет директно от заводския болид от Формула Е. Мощността му е 299 к.с., като се използва за зареждане на батерията.

Ръководителя на Audi Motorsport Ролф Михл и победителя Карлос Сайнц

Ръководителя на Audi Motorsport Ролф Михл и победителя Карлос Сайнц

Снимка: Audi

Състезателното Audi RS Q e-tron е със задвижване на четирите колела от два електромотора. Това са същите агрегати MGU05 по един на всяка ос, но тяхната комбинирана мощност е ограничена от разпоредбите на Дакар на 392 к.с. Това е достатъчно, за да ускори супербъгито с тегло над 2100 кг до 100 км/ч за 4,5 секунди и то на рохкави почви. Приблизително 370 кг се дължат на батерията с капацитет 52 кВтч, която се намира под пода на кабината и има сложна форма.

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

Снимка: Audi

Шампионският автомобил Audi RS Q e-tron беше доведен първи до финала от много опитния испанец Карлос Сайнц, а като негов навигатор беше Лукас Круз. Екипажът Карлос Сайнц и Лукас Круз си осигуриха голяма преднина, след като водеха без прекъсване след шестия етап. За двамата испанци, които финишираха първи през 2010, 2018 и 2020 г., това е четвърти успех с различна марка, включително вторият с автомобил от Volkswagen Group. Въпреки това двукратният световен рали шампион Сайнц и опитният му втори пилот не можеха да бъдат сигурни до малко преди края.

Стефан Петерханзел, Матиас Екстрьом и Карлос Сайнц

Стефан Петерханзел, Матиас Екстрьом и Карлос Сайнц

Снимка: Audi

Белгиецът Гийом де Мевиус и французинът Хавиер Пансери стигнаха втори до финала с прототип на Toyota Hilux от отбора Overdrive Racing. Третото място зае екипажът, воден от легендарния французин Себастиен Льоб с навигатор Фабиан Люркин със супербъгито на Prodrive. Именно неговото злощастно оттегляне поради повредено окачване, което доведе до един час изоставане, позволи на Сайнц да стигне първи до финала. За 61-годишния състезател това е вече четвърта победа на Дакар.

Ежедневни етапи с дължина често над 400 км, два маратонски етапа с ограничено или дори никакво обслужване, както и 4600 километра с времеизмерване и общо 7883 километра характеризират рали Дакар през 2024 г. Трудното трасе с чакъл и скали, но също и извисяващите се вериги от дюни в Рул Ал Кхали (в превод Празния квартал) на Арабския полуостров и често трудната навигация изискваха всичко от екипите. Карлос Сайнц, който на 61 години анализира историята на рали кариерата си от четири десетилетия, записа общо осем дни начело с Лукас Круз в 12-те етапа.

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

Снимка: Audi

Другите два екипажа на Audi също се представиха силно в началото. Шведите Матиас Екстрьом и Емил Бергквист спечелиха пролога в началото и се добраха до второто място зад Сайнц и Круз в деня за почивка след шест етапа. Дефект на задния мост в седмия етап обаче им отне всички шансове. Стефан Петерханзел, рекордьор с 14 победи на Дакар, беше на шесто място малко преди средата на етапа след 50-ата си етапна победа и общо 83-а. Дефект в хидравличната система изхвърли него и френския му сънародник Едуар Буланже на 22-ро място в шестия етап.

След това и двата отбора бяха в услуга на екипа на Audi Sport. Ръководителят на Audi Motorsport Ролф Михл и Свен Куандт, шеф на отбора на партньора Q Motorsport, приложиха перфектна стратегия в трудното 46-о издание на ралито. Независимо дали ставаше дума за тактическо оттегляне преди втория маратонски етап, за да се избегне необходимостта от отваряне на трасето, или за подкрепа на лидерите Карлос Сайнц и Лукас Круз, ръководството можеше да разчита на силните пилотски екипажи през цялото време. Персоналът на отбора също работеше неуморно и надеждно по време на дългото и тежко рали. Екстрьом и Бергквист завършиха състезанието в топ 50.

orig.jpg65b226b644813

Снимка: Audi

Audi Sport подготви високоефективния прототип Audi RS Q e-tron за победа само в рамките на 3 години. Под техническото ръководство на д-р Леонардо Паскали, Audi Sport постави следващия исторически крайъгълен камък с иновативния хибриден прототип. Задвижването на всички колела quattro промени завинаги ралитата през 80-те години на миналия век и впоследствие донесе множество победи и титли на пистата, когато Audi демонстрира голямата си сила в Льо Ман.

Ефективното задвижване TFSI, електрифицираното задвижване на всички колела e-tron quattro и индивидуалните технологии като LED матричната светлина и лазерната светлина на Audi са символ на високо ниво на иновативна сила и „напредък чрез техника“. След това първият изцяло електрически състезателен автомобил на Audi дебютира във Формула Е, преди марката да се заеме с екстремните предизвикателства на рали Дакар и да го завърши успешно като първия победител с електрифициран автомобил.

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

Снимка: Audi

Победното рали Дакар 2024 беше последното за заводския отбор на Audi. Вече беше обявено, че всички сили и ресурси на спортното подразделение на марката Audi Sport ще бъдат насочени към участие във Формула 1, където заводският отбор на четирите ринга ще дебютира през 2026 г.

Оценете публикацията

Свързани публикации

Новата Dacia Spring получава двупосочно зареждане

Миналата година продажбите на автомобили с водородни горивни клетки са спаднали с 30%

Новото MINI Countryman S ALL4 атакува екстремния терен на Исландия

Comments are closed.

  • Актуалното
  • Най-коментирано
05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

11.12.2024

Изграждане на електрически инсталации в дома: Пълно ръководство за електрически ремонти, осветление и табла

18.10.2023

Ще построим иновативно училище в Крайморие

18.10.2023

Турски престъпници, откраднали милиони от Германия

18.10.2023

Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси

Спонсорирани връзки
  • 151.BG
  • Адвокат в Бургас
  • Водопроводчик в Бургас
  • Електротехник в Бургас
  • Счетоводни услуги в Бургас
Copyright © 2025. Powered by WordPress.
  • Начало
  • Политика за поверителност
  • Контакти

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Рекламният блокер е включен!
Рекламният блокер е включен!
Нашият уебсайт е възможен благодарение на показването на онлайн реклами на нашите посетители. Моля, подкрепете ни, като деактивирате своя Ad Blocker.