Close Menu
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Facebook X (Twitter) Instagram
Bourgas.bg
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Bourgas.bg
Начало - Социални теми - В България домакинствата са отделяли най-малко за спорт в ЕС
Социални теми

В България домакинствата са отделяли най-малко за спорт в ЕС

25.11.2023Няма коментари2 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn
В-България-домакинствата-са-отделяли-най-малко-за-спорт-в-ЕС
В България домакинствата са отделяли най-малко за спорт в ЕС

През 2020 г. сред 22-те държави от ЕС, за които има данни, 4 са регистрирали среден разход на домакинство за спортни стоки и услуги над 500 стандарта на покупателна способност СПС (PPS, условна валута елиминираща инфлационните различия в страните членки на ЕС. 1 ППС теоретично може да купи същото количество стоки у услуги във всяка страна от ЕС – бел. ред.), съобщиха от Евростат, цитирани от БТА.
Начело на списъка е Люксембург (628 PPS), следван плътно от Холандия (622), Австрия (620) и Германия (526).
Сред домакинствата в ЕС тези в България са заделили най-малко средства за спортни стоки и услуги – 24 СПС. По-нагоре в негативния край на класацията се нареждат Словакия (66 СПС), Литва (87 СПС) и Полша (95 СПС).
Сред различните спортни стоки и услуги категорията, в която домакинствата в ЕС са харчили най-много през 2020 г., са възстановителните и спортни услуги.
В почти всички страни от ЕС, за които има налични данни, най-високият дял на разходите в областта е бил за развлекателните и спортни услуги. Единственото изключение е Гърция, където най-високият дял е посветен на основните дълготрайни стоки (къмпинг оборудване, фитнес уреди др.) за отдих на открито (69,0 на сто).
Средните разходи на домакинствата за развлекателни и спортни услуги (посещаване на фитнес, плуване и др. бел. ред.) са най-високи в Кипър с дял от 93,7 на сто, следвани от България и Хърватия съответно с 81,3 на сто и 79,3 на сто. Най-ниски са дяловете в Гърция (19,2 на сто), Дания (43,7 на сто) и Белгия (46,8 на сто).
Разходите за оборудване за спорт, къмпинг и отдих на открито представляват втория най-висок дял от бюджетите на домакинствата в 14 страни от ЕС с налични данни. Този дял варира от 3,7 на сто в Кипър до 42,3 на сто в Словакия.
Освен Гърция, където разходите на домакинствата за основни дълготрайни стоки за отдих на открито са с най-висок дял, тази категория е втората по големина позиция в домакинските бюджети за спортни стоки в Белгия (36,7 на сто), Дания (33,7 на сто), Люксембург (29,2 на сто), Литва (27,2 на сто), Малта (19,3 на сто), Холандия (18,1 на сто) и Франция (16,5 на сто).
Унгария (0,4 на сто) и България (0,8 на сто) отбелязват най-нисък дял на разходите на домакинствата за основни дълготрайни стоки за отдих на открито.

4/5 - (15 votes)

Свързани публикации

“Дачия” се заби в стълб на бул. Никола Петков в Бургас

МОН обяви ваканциите за новата учебна година, децата ще почиват повече

Общинският съвет реши: 35 000 лева от бюджета на Бургас за преброяване на гларусите

Comments are closed.

  • Актуалното
  • Най-коментирано
26.10.2025

Сравнение на адвокати по вещно право в София: Защо адвокат Астакова е най-сигурният избор

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

18.10.2023

Ще построим иновативно училище в Крайморие

18.10.2023

Турски престъпници, откраднали милиони от Германия

18.10.2023

Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси

Спонсорирани връзки
  • 151.BG
  • Адвокат в Бургас
  • Водопроводчик в Бургас
  • Електротехник в Бургас
  • Счетоводни услуги в Бургас
Copyright © 2025. Powered by WordPress.
  • Начало
  • Политика за поверителност
  • Контакти

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Рекламният блокер е включен!
Рекламният блокер е включен!
Нашият уебсайт е възможен благодарение на показването на онлайн реклами на нашите посетители. Моля, подкрепете ни, като деактивирате своя Ad Blocker.