Close Menu
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Facebook X (Twitter) Instagram
Bourgas.bg
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Bourgas.bg
Начало - Любопитно - Какво се случва с профилите на починали хора в социалните мрежи
Любопитно

Какво се случва с профилите на починали хора в социалните мрежи

23.06.2024Няма коментари5 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn
Какво-се-случва-с-профилите-на-починали-хора-в-социалните-мрежи
Какво се случва с профилите на починали хора в социалните мрежи


Facebook и Instgaram са мрежите, в която може да се отбележи, че един потребител е починал и профилът му остава като „дигитален паметник“

Броят на профилите в социалните мрежи, принадлежащи на починали потребители, бързо се увеличава, а растежът е толкова значителен, че се очаква профилите на починалите потребители да надхвърлят тези на живите през следващите няколко десетилетия.

Засега „дигиталните гробища“ или, иначе казано, социална медийна платформа, където починалите потребители са повече от живите, няма. Очаква се обаче Facebook да бъде първото такова, тъй като платформата може да се похвали с над 3 милиарда потребители към април 2024 г. и много от тях естествено ще починат през следващите десетилетия. Instagram, TikTok и X (преди известен като Twitter) са другите големи социални медийни платформи, които с времето ще се превърнат в цифрови гробища, съобщава dataconomy.com.

Статистика В момента има почти 5 милиарда потребители в социалните мрежи по света, което е около 61,47% от световното население. Въпреки това няма достоверно проучване, потвърждаващо броя на починалите потребители на социални медии по света към момента. Facebook към 2014 г. имаше приблизително 30 милиона починали потребители през първите десет години от съществуването си, когато общият брой на потребителите му достигна 1,39 милиарда. Това означава, че 2,15% от всички потребители на Facebook към този момент са били мъртви. Този процент обаче би бил значително по-висок досега, като се има предвид, че тогава само младите хора формираха потребителската база на тази мрежа. Дори ако вземем за валидно същото съотношение между починали и живи, това значи, че в момента има поне 107 милиона починали, пише в. Телеграф.

Facebook В САЩ, страната с най-голямата потребителска база в социалните медии, Facebook очаква близо 63,9 милиона починали акаунта към 2025 г. и 278,6 милиона починали потребители до 2100 г. Страната също се очаква да има около 659 милиона починали потребители във всички социални медийни платформи. Тази цифра е почти двойно по-висока от прогнозираното население на САЩ за 2100 г., което е 336 милиона.

Разпространението на социалните медии винаги е било много високо в САЩ и се очаква да продължи през следващите години. Изследване на XKCD изчислява, че починалите потребители на Facebook ще превъзхождат живите към 2065 г. Очаква се Facebook да стане дигитално гробище до 2100 г. поради масивната си потребителска база.

Instagram Instagram, друга социална медийна платформа, собственост на Meta, както и Facebook се очаква да има подобна съдба като своя сестрински сайт Facebook. Това е най-бързо развиващата се платформа през последните години с темп на растеж от колосалните 47,8% от 2020 г. до 2022 г. Очаква се потребителската му база да нарасне със 17,2% до 2027 г., което ще разшири броя на потребителите до 1,56 милиарда. Това приблизително ще съставлява една пета от общите потребители на социални медии в света. Очаква се до края на 2025 г. Instagram да има около 25,2 милиона починали потребители. Това ще бъде второто по големина дигитално гробище след Facebook. TikTok, социална мрежа, която засега се ползва основно от млади потребители, ще се превърне в третото по големина дигитално гробище със 126,5 милиона акаунта на починали до 2100 г.

Дигитално гробище Различните социални медийни платформи имат различни методи за управление на акаунти на потребители, които са напуснали този свят. Facebook въведе функция за увековечаване на акаунта през 2009 г., докато X и TikTok изискват близките на починалия да поискат изтриването на акаунта. Facebook например предлага две основни опции за акаунти на починали потребители – мемориализация и изтриване.

При този метод акаунтът се превръща в място, където приятели и семейство могат да се събират и споделят спомени, свързани с починалия. Той е маркиран с етикета „В памет на“, който се появява до името и не се показва в публични пространства, като предложения за приятелства например. Можете да добавите „Контакт за наследяване“ в настройките си, докато сте живи, и когато някой ден се случи естественото, този контакт ще има право да управлява профила ви след това, като избере да го изтрие или да го увековечи.

Наследници в социалната мрежа Facebook позволява на потребителите да изтриват акаунти на починали след смъртта им, което гарантира, че всички данни, включително техни публикации и снимки, се премахват за постоянно от сървърите на мрежата. Instagram като собственост на Meta предоставя подобни опции за профили на починали потребители.

И в двете мрежи, ако не сте посочен приживе от починалия за негов дигитален наследник, се изисква да докажете връзката си с него. Близкият може да поиска премахване на потребителските данни на починалия от мрежата. Тази процедура изисква представяне на доказателства като акт за раждане, акт за смърт, удостоверение за наследници и др.

В TikTok засега няма функция за мемориализация на акаунтите на починали и единствената опция е да се поиска изтриване на профила. След като потребителят е починал, член на семейството на законен представител може да се свърже с поддръжката на TikTok със смъртен акт, за да изтрие акаунта от платформата. Ако никой не направи това, профилът остава завинаги в платформата така, както е изглеждал преди смъртта. Лесен трик е, ако искате някой да управлява акаунта ви след смъртта ви, просто да споделите потребителското си име и парола на свой близък доверен човек.

Атаки от онлайн измамници Профилите на починали са особено ценни за онлайн измамниците. Те често пробиват паролите на починали потребители и после ги ползват за своите измамни схеми – независимо дали става дума за финансови или други злодеяния. Тези хакери често следят за некролози в медиите или на гробищата, а след това атакуват профилите с всичките си хакерски методи. Моментът след смъртта е особено подходящ, тъй като роднините обикновено са покрусени от смъртта и не обръщат внимание на социалните мрежи. Хакерите разбиват паролите на починалия, особено ако са слаби, за да проникнат. Достъпа до социалната мрежа на починалия пък след това ползват за достигане до негови банкови или пенсионни сметки или до извършване на измами, преструвайки се на него пред трети лица. Затова препоръката е, колкото и да не ви се занимава, след смъртта на близък по най-бързия начин да изтриете или мемориализирате профилите му.

image

Оценете публикацията

Свързани публикации

Всички ги ползваме ежедневно, но те са много опасни

Екстрасенс посочи 14 мощни ритуала, които пазят всички от негативни влияния!

Слагам само две яйца, две шепи орехи и ябълка…Кой да вярва, че от нищо може да стане толкова вкусно нещо!

Comments are closed.

  • Актуалното
  • Най-коментирано
05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

11.12.2024

Изграждане на електрически инсталации в дома: Пълно ръководство за електрически ремонти, осветление и табла

18.10.2023

Ще построим иновативно училище в Крайморие

18.10.2023

Турски престъпници, откраднали милиони от Германия

18.10.2023

Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси

Спонсорирани връзки
  • 151.BG
  • Адвокат в Бургас
  • Водопроводчик в Бургас
  • Електротехник в Бургас
  • Счетоводни услуги в Бургас
Copyright © 2025. Powered by WordPress.
  • Начало
  • Политика за поверителност
  • Контакти

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Рекламният блокер е включен!
Рекламният блокер е включен!
Нашият уебсайт е възможен благодарение на показването на онлайн реклами на нашите посетители. Моля, подкрепете ни, като деактивирате своя Ad Blocker.