В документните, които са работни, се посочва, че след първата ротация Мария Габриел ще бъде министър-председател и външен министър, а акад. Николай Денков ще е вицепремиер и образователен министър.
За останалия период до края на мандата на 49-ото Народно събрание, позициите – министър-председател, заместник министър-председател и министър на външните работи се определят от лидерите на ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ.
Запазва се структурата на Министерския съвет с един вицепремиер и броя на министерствата – 19.
ГЕР-СДС и ПП-ДБ ще имат право на вето при взимане на решенията.
След следващата ротация през декември тя вече ще бъде на 15, а не на 9 месеца.
ГЕРБ настоява, когато министърът е от една партия, другата в управлението да посочва неговите заместници. Персоналният състав на кабинета ще се определя не само от Денков и Габриел, но и от лидерите на формациите в управлението.
Като основни приоритети на управлението от ГЕРБ посочват устойчиви публични финанси, с оглед постигане на един от основните ни приоритети, а именно членството на България в Еврозоната; продължаване на усилията и предприемане на мерки за борба срещу корупцията; България да отключи потенциала си за ускорено икономическо и социално развитие; провеждане на политики за модернизация на страната, в това число развитие на инфраструктурата, енергийна ефективност и др.; поставяне на образованието, включително професионалното образование, както и качеството на човешкия капитал като първостепенен приоритет; финализиране на процеса по приемане на България в Шенген по сухопътни граници; гарантиране на националната сигурност; безусловно следване на европейски и евроатлантически път на развитие на страната.
ГЕРБ искат промени в законите за всички регулатори, така че ръководителите им да се избират от Народното събрание, а заместниците им – от НС по предложение на вече избрания ръководител. Такава е процедурата за БНБ и КФН.
Разписани са и органите, които предстои да се избират с обикновено мнозинство: един конституционен съдия, омбудсман, четирима за Сметната палата, нов Фискален съвет, Комисия за финансов надзор, Комисия за публичен надзор над регистрираните одитори, Комисия за защита на конкуренцията, Комисия по икономическа политика и иновации, Агенция за публичните предприятия и контрол, Комисия за енергийно и водно регулиране, НЗОК, НОИ, Комисия за защита от дискриминация, Комисия за защита на личните данни, БТА, КОНПИ, СЕМ и други. Всички те могат да се изберат с обикновено мнозинство.
В проекта на ГЕРБ е заложено като свой висш приоритет, страните да приемат продължаване на усилията по протичащата реформа в съдебната власт. Това включва на първо място, приемане на нов Закон за съдебната власт, който да осигури заложените в Конституцията цели, отговарящи на международните стандарти за независим съд и прокуратура, отчетна прокуратура, безпристрастни и компетентни магистрати, притежаващи безспорни високи морални и нравствени качества, гарантирани от ефективен Инспекторат, в името на справедливостта, дължима от всяка правова държава на обществото.
На следващо място, след приетия Закон за противодействие на корупцията, антикорупционната реформа следва да продължи своя ход, като бъде приет изцяло нов като концептуална логика и функционалност Закон за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Предотвратяването на възможност за притежание и разпореждане с т.нар. „необяснимо богатство“, каквато е целта на отнемането на незаконно придобито имущество, е мярка на държавна политика за недопускане имущество с незаконен произход да се влее и да стане част от законната икономика. Обратното би означавало да не бъдат защитени обществените интереси на правовата държава и да бъдат ощетени лицата, които придобиват и се разпореждат с имущество по законен път, пише в документа.
ГЕРБ акцентира и върху дебата по темата за службите за сигурност, като според патията той следва да бъде проведен и тъй като водеща по тази тема е националната сигурност на държавата, форматът за дебат трябва да е в рамките на Съвета по сигурност към Министерски съвет, а не в телевизионните студиа.
Службите за сигурност са надпартийни и деполитизирани. Националното законодателство не предвижда възможност кандидатури за ръководители на службите за сигурност да бъдат съгласувани или определяни от представители на политически партии или парламентарни групи. Политическата неутралност е задължителен елемент от функциите и дейността на службите за сигурност. Разпределение на квотен принцип в службите за сигурност, на база политическо представителство е недопустимо. Намеса в кадровата политика и работата на службите представлява заплаха за националната сигурност, е посочено в документа.