Close Menu
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Facebook X (Twitter) Instagram
Bourgas.bg
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Bourgas.bg
Начало - Образование - Учениците да не учат излишни понятия, да изградят умения за живота
Образование

Учениците да не учат излишни понятия, да изградят умения за живота

11.07.2024Няма коментари2 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn
Учениците-да-не-учат-излишни-понятия,-да-изградят-умения-за-живота
Учениците да не учат излишни понятия, да изградят умения за живота


Министър Галин Цоков заяви, че основният акцент ще бъде насочен към качеството на образованието

Министерството на образованието и науката ще работа с депутати от различни парламентарни групи за визията за промяна в образователната система, която да послужи на следващия редовен кабинет.

Министър на образованието и науката проф. Галин Цоков заяви, че основните промени ще бъдат насочени към качеството на образованието.

„Можем да използваме летните месеци да комуникираме с педагогическата общност, с родители и ученици подготвените промени в Закона за предучилищното и училищно образование. Да се обсъди как евентуално те могат да се случат в 50-ото или в 51-вото Народно събрание. Те касаят визията, рамката за качество в образователната система, за стандарта за качество“, каза Цоков пред БНР.

Министърът посочи, че през новата учебна година в 40 училища евентуално могат да бъдат изпробвани инструменти за индикатори за качество на образователната система.

„Има нова визия и за учебните програми, която трябва да се превърне след това в концепция за учебни програми по отделни учебни дисциплини и в отделни области, за отделни степени на образованието“, добави проф. Цоков.

По думите му учебните програми до 10 клас са били олекотени, но не това е продуктивният път:

„Това, което ние сме подготвили като визия за учебните програми, е свързано с т.нар. компетентностна ориентираност на учебните програми. Да не се фиксират върху понятия, а очакваните цели да бъдат свързани с изграждане на умения за живота и компетентности. Вторият важен момент е по-голяма интегралност на знанието. Третият много важен момент е учебните програми да имат в известна степен гъвкавост и ориентираност към местните условия – училища, общности, общини“. 

image

Оценете публикацията

Свързани публикации

Ето ги новите учебници по предмета Религия

Бургас отдавна има нужда от изкуството във висшето образование

Близо 5000 зрелостници на втора задължителна матура

Comments are closed.

  • Актуалното
  • Най-коментирано
05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

11.12.2024

Изграждане на електрически инсталации в дома: Пълно ръководство за електрически ремонти, осветление и табла

18.10.2023

Ще построим иновативно училище в Крайморие

18.10.2023

Турски престъпници, откраднали милиони от Германия

18.10.2023

Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси

Спонсорирани връзки
  • 151.BG
  • Адвокат в Бургас
  • Водопроводчик в Бургас
  • Електротехник в Бургас
  • Счетоводни услуги в Бургас
Copyright © 2025. Powered by WordPress.
  • Начало
  • Политика за поверителност
  • Контакти

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Рекламният блокер е включен!
Рекламният блокер е включен!
Нашият уебсайт е възможен благодарение на показването на онлайн реклами на нашите посетители. Моля, подкрепете ни, като деактивирате своя Ad Blocker.