Notice: Функцията register_block_script_handle е извикана погрешно. Файлът (/home/bourgas.bg/public_html/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/faq/assets/js/index.asset.php) за "editorScript" описан в дефиницията на "rank-math/faq-block" липсва. За повече информация вижте Debugging in WordPress. (Това съобщение беше добавено във версия 5.5.0.) in /home/bourgas.bg/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

Notice: Функцията register_block_script_handle е извикана погрешно. Файлът (/home/bourgas.bg/public_html/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/howto/assets/js/index.asset.php) за "editorScript" описан в дефиницията на "rank-math/howto-block" липсва. За повече информация вижте Debugging in WordPress. (Това съобщение беше добавено във версия 5.5.0.) in /home/bourgas.bg/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

Notice: Функцията register_block_script_handle е извикана погрешно. Файлът (/home/bourgas.bg/public_html/wp-content/plugins/seo-by-rank-math/includes/modules/schema/blocks/schema/assets/js/index.asset.php) за "editorScript" описан в дефиницията на "rank-math/rich-snippet" липсва. За повече информация вижте Debugging in WordPress. (Това съобщение беше добавено във версия 5.5.0.) in /home/bourgas.bg/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
55% от шофьорите у нас превишават скоростта в градски условия - Bourgas.bg


Измерената средна скорост на движение по автомагистралите у нас е 116 км/ч

Около 55% от шофьорите в България не спазват скоростните режими в урбанизираните територии. Това е установило изледване, което е обхванало няколко европейски държави. Информация за него е публикувана в последния Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата и изпълнението на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България. Той е за 2022 г. и бе одобрен от Министерския съвет (МС) миналата година.

„От гледна точка на безопасността скоростта се счита за „твърде висока“, когато е превишена и несъобразена, т.е. не се спазват ограниченията или не се отчита ситуацията – интензивност на движението, експлоатационното състояние на инфраструктурата и метеорологичните условия. Приема се, че тази скорост е пряка причина за 10-15% от всички ПТП и за 30% от инцидентите със загинали, а когато не е водещ фактор, то често е допринасящ и утежняващ за последствията“, се посочва в документа.

За измерване на скоростта съществували различни показатели, които се допълвали взаимно.

„Основният е делът на превозните средства, пътуващи в рамките на ограничението, като измерва превишената скорост, пряко свързана с броя на ПТП. Други показатели са средната скорост и скоростта, под която се движат 85% от превозните средства. За целите на изследването се използва моментна скорост. В изследването на този ключов показател участваха Австрия, Белгия, България, Кипър, Чехия, Финландия, Германия, Гърция, Ирландия, Латвия, Литва, Люксембург, Малта, Нидерландия, Полша, Португалия, Испания и Швеция. Ограниченията на скоростта за видовете пътища се различават в отделните държави-членки, а по-високото ограничение за един и същ вид път обикновено означава по-голям дял на водачите, които шофират в рамките на ограничението (например България и Ирландия). Данните за отделните периоди от време показват, че поведението на водачите може да се различава в различните държави между светлата и тъмната част на денонощието, и между делничните и почивните дни. В България 89% от водачите по автомагистралите и 93% извън населените места спазват скоростните режими. В урбанизираните територии това важи за по-малко от половината от тях – 45%, което е предпоставка за настъпване на ПТП в градска среда. Въпреки значително по-ниската скорост на движение, близо две трети от всички инциденти с пострадали в страната настъпват в населените места“, пише още в Доклада.

Според документа, в България често се пренебрегва необходимостта от използване на обезопасителни колани.

„Около 20% от всички водачи не ги поставят. Още по-притеснителни са данните за пътниците, пътуващи на задните седалки – само една трета от тях слагат колани. Дори на автомагистралите, където измерената средна скорост на движение е 116 км/час, едва около 36% от пътниците се обезопасяват. За системите за безопасност на деца е установено, че в автомобилите, превозващи деца, 60% се използват правилно“, се посочва в Доклада.

Според него разсейването на водачите е ключов фактор за настъпване на ПТП предвид масовото използване на мобилни устройства в съвременното ежедневие.

„В градовете данните са още по-тревожни. Над една пета от водачите държат мобилно устройство, докато управляват МПС. По всички видове пътища е наблюдавано, че 5% от управляващите автобуси използват телефон, докато извършват обществен транспорт на пътници, в това число деца и ученици“, пише още в документа.

 

Оценете публикацията
Leave A Reply

Exit mobile version