Родители споделиха, че подвеждащите въпроси в тестове са често срещани, дори и на НВО Майка на роден второкласник сподели в социалните мрежи задача, която учителят е приел за грешно решена. Тя предизвика жестока дискусия сред читателите, а кой е прав – преценете сами. „Понеже в последните дни много се говори за функционална грамотност, как разбирате първите два въпроса от тази задача от тест по математика за 2 клас? Според мен отговорите на детето са верни. Защото, когато отидеш в магазин и попиташ колко струват игрите, не получаваш отговор за цената на всички игри в магазина“, пише Ирена Добрева. Очакванията ѝ, както и на повечето коментиращи задачата, е ако авторите са имали предвид цената общо на игрите или картите, да добавят към въпроса думата „общо“. Ето и задачата: „Когато обвиняваме децата във функционална неграмотност, е добре първо да им подаваме функционално грамотни материали“, призова майката. Мнението ѝ е подкрепено от повечето коментиращи. „Колко по-ясно щеше да бъде, ако беше добавена думичката „общо“ за първите два въпроса…“; „Като учител за всеки случай бих добавила думата „общо“ във втори клас. В четвърти вероятно не бих я добавила.“ Родители споделиха, че подвеждащите въпроси в тестове са често срещани, дори и на НВО: „По същия начин се случи на НВО по БЕЛ тази година – неграмотно условие, за което после им режеха точки.“  

5/5 - (6 votes)
Leave A Reply

Exit mobile version