От март цената на социалната мрежа скача с още 6 евро Нова такса се задава на хоризонта. От няколко дни „Meta“ – собственик на социалните мрежи Facebook и Instagram, започна поетапно въвеждане на платена версия на продукта си в България и в останалите страни от ЕС. Голяма част от потребителите на Facebook в България вече са посрещнати с въпрос, който ги пита дали искат да започнат да плащат за услугата или да продължат да я използват безплатно. На абонатите се дава възможност да продължат да използват социалните мрежи безплатно, но с включени реклами в съдържанието. Тези, които изберат да плащат абонаментна такса, ще използват Facebook и Instaram без реклами и без личните им данни да бъдат използвани за реклама. С нововъведението социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама. Цената на месечния абонамент е 24,99 лв. (12,99 евро) за мобилното приложение (за iOS и Android) с всички включени данъци и такси, съобщават от Meta. Ако социалните мрежи се използват само през браузер, цената на месечния абонамент е 9,99 евро. От март тези цени ще се повишат съответно с 6 и 8 евро. На уебсайта си Meta съобщава, че по-високите цени за потребителите на iOS и Android се дължат на таксите, начислени на разработчиците на приложения в Apple App Store и Google Play Store. Повишаването на цените от март пък е в съответствие с въвеждането на емблематичния Закон за цифровите пазари на ЕС (DMA), който въвежда по-строги правила за рекламата сред набор от мерки, предназначени да ограничат силата на големите технологии.
5 коментара
Съгласна съм, това е неприемливо!
Нека протестираме за правата си!
Нека действаме срещу това! Не можем да допуснем тази злоупотреба от Фейсбук!
Точно така! Трябва да се борим за нашите пари и права!
Да, трябва да се противопоставим на това! Фейсбук няма право да ни изкористява за пари!