Зачестяват сигналите за некоректни хотелиери за летни резервации, а концесионери изненадват плажуващите с дребен шрифт затова, че доплаща за шалте- два лева отгоре, а една от веригите за хранителни стоки дори въведе таксуване с 5 стотинки на малките найлонови торбички, в които обикновено слагаме плодове, зеленчуци или печива при пазаруване.
„Законът ясно казва, че цената за всяка стока трябва да е поставена до нея. Посетих два от обектите на верига. Има табели, но те не се намират близо до пликчетата, затова потребителите твърдят, че не са информирани, а научават за таксата, когато си погледнат касовата бележка“, заяви Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“ в студиото на „България сутрин“. Тя подчерта, че има наредба, която предвижда да се осигурят достъпни за потребителя алтернативи.
„Може би търговци се опитват по линия на политиката за ограничаване на опаковките да печелят нерегламентирано. Отправих запитване до търговеца на база на какво е въведена тази такса – седмица нямам отговор“, допълни Руменова в ефира на Bulgaria ON AIR.
Новият регламент предвижда поне 10% от пакетираните продукти да са в опаковки за многократна употреба след 2030 г. Гостът препоръча на клиентите да използват повече торбички от плат, контейнери за многократна употреба.
Зачестяват и сигналите до „Ние, потребителите“ за некоректно отношение на хотелиери във връзка с летни резервации. Едни от последните казуси е със семейства, което е платило почивката си още през февруари, но 4 дни преди нея е уведомено, че тя няма да се стои заради проблем с водата в хотела.
„Отказаха на семейството да им предложат алтернативно настаняване. Свързах се с хотела и когато им припомних, че по договор дължат да върнат заплатената сума с 30% неустойка, това ги накара да се замислят, че е по-добре да потърсят начин да настанят тези хора. В крайна сметка семейството заминава на почивка“, поясни Руменова.