Close Menu
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Facebook X (Twitter) Instagram
Bourgas.bg
  • Начало
  • Бизнес
  • Здравеопазване
  • Престъпления
  • Мнения
  • Политика
  • Туризъм
  • Управление
Bourgas.bg
Начало - Социални теми - Електрическите автомобили със задължителни паспорти от 2027 година
Социални теми

Електрическите автомобили със задължителни паспорти от 2027 година

01.02.2024Няма коментари3 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn
Електрическите-автомобили-със-задължителни-паспорти-от-2027-година
Електрическите автомобили със задължителни паспорти от 2027 година

Дигиталните паспорти ще бъдат задължителни за всички електрически превозни средства, които ще бъдат пуснати в продажба в ЕС от февруари 2027 г.

Бъдещият автомобилен паспорт е цифров документ, свързан с VIN номера и QR код, който при сканиране ще разкрие подробна информация за колата като източника на суровини за производството на въпросния автомобил, но също така и информация, свързана с експлоатацията на превозното средство, като например състоянието и капацитета на батерията.

Паспортът за електрическите возила е част от новия регламент на ЕС, свързан с батериите, който изисква производителите на батерии или автомобилите (в зависимост от това кой е произвел батерията)

да разкриват въглеродните емисии от производството

и постепенно да включват по-големи дялове на рециклирани материали в периода до 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Така нареченият паспорт на акумулатора ще следва пътя на батерията от извличането на суровините през обработката и производството на клетки до рециклирането или използването за други цели след полезния ѝ живот в автомобила.

По-голямата прозрачност ще идентифицира легалните вериги за доставки, но също така ще разкрие информация за произхода на самите батерии. Особено чувствителна е темата за мините, от които се добиват редки метали за производството на батерии, където деца често работят при изключително тежки условия.

“Много производители не познават веригата за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договори, които, особено в сегмента от средния клас автомобили, се променят на базата на по-ниски разходи”, казва Елън Кери, ръководител на външните работи на Circulor, организация, която следи веригата за доставки и паспортизирането на батериите.

Кери разкрива пред британското издание Autocar, че паспортите ще струват между 7 и 13 евро на батерия

Те ще носят информация за произхода на кобалт, литий, никел и калай, включително геолокация на източника (рудника), маса и метод на преработка.

В същото време производителите ще имат възможност да прегледат напълно цялата информация в паспорта, докато друга налична информация ще бъде ограничена.

“Не всеки може да види едни и същи данни. Производителят на автомобила може да види всичко. Купувачът на колата може да разчита само на обща информация, може би малко за веригата за доставки и със сигурност състоянието на капацитета и “здравословното” състояние на батерията”, уточнява Кери.

Паспортите на батерията също могат да бъдат настроени така, че да заобикалят първоначалната верига за доставки и производствените елементи и вместо това да се фокусират върху всичко, което се случва с батерията от производството нататък.

Кери ги нарича “голи паспорти на батерии” и обяснява, че те са предназначени за пазари, които поставят по-голям акцент върху купувачите на употребявани коли и използват остатъчните стойности на електромобилите.

Европейските власти все още не са уточнили точно каква информация трябва да съдържа паспортът на батерията, но тригодишен проект на стойност 27 милиона евро, наречен Battery Pass Consortium, дефинира точно това.

Водени от компанията Systemiq, която се финансира от Германското федерално министерство по икономическите въпроси и климатичните действия, 11-те партньори на проекта включват и автомобилни производители като Audi и BMW, както и Circulor като технологично ръководство.

Те са предложили да се включат 90 части информация в паспорта в седем категории: обща информация за батерията и производителя; съответствие, сертификати и етикет; въглероден отпечатък на батерията; надлежна проверка на веригата за доставки; материали и състав на батерията; циркулярност и ефективност на ресурсите; производителност и издръжливост.

Въпреки че няма да се изискват в САЩ, бъдещите паспорти могат да служат като доказателство, че дадена електрическа кола отговаря на изискванията за данъчни кредити за чисти превозни средства, които осигуряват до 7500 долара бонус в зависимост от автомобила и неговите емисии.

image

Оценете публикацията

Свързани публикации

“Дачия” се заби в стълб на бул. Никола Петков в Бургас

МОН обяви ваканциите за новата учебна година, децата ще почиват повече

Общинският съвет реши: 35 000 лева от бюджета на Бургас за преброяване на гларусите

Comments are closed.

  • Актуалното
  • Най-коментирано
26.10.2025

Сравнение на адвокати по вещно право в София: Защо адвокат Астакова е най-сигурният избор

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

05.01.2025

Монтаж на абсорбатор: как да изберем правилния модел и инсталираме го безпроблемно

18.10.2023

Ще построим иновативно училище в Крайморие

18.10.2023

Турски престъпници, откраднали милиони от Германия

18.10.2023

Въздействието на спорта върху приходите на други бизнеси

Спонсорирани връзки
  • 151.BG
  • Адвокат в Бургас
  • Водопроводчик в Бургас
  • Електротехник в Бургас
  • Счетоводни услуги в Бургас
Copyright © 2025. Powered by WordPress.
  • Начало
  • Политика за поверителност
  • Контакти

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Рекламният блокер е включен!
Рекламният блокер е включен!
Нашият уебсайт е възможен благодарение на показването на онлайн реклами на нашите посетители. Моля, подкрепете ни, като деактивирате своя Ad Blocker.