Преди броени дни френската марка Citroen представи изцяло новото четвърто поколение на малкия си модел C3, който дебютира в електрическата си версия, наречена e-C3. Новият Citroen e-C3 потвърждава категорично амбицията на марката да направи електрическата мобилност достъпна за колкото се може повече хора. Версията на Citroen e-C3 с автономен пробег от 320 км ще се предлага на цена от 23 300 евро на много европейски пазари. Вижте галерията с много снимки на новия Citroen e-C3 >> >> >> Потребителите са максимално улеснени в избора си от рационализираната гама от две добре оборудвани версии You и Max. През 2025 година се очаква и премиерата на вариант на Citroen e-C3 с автономен пробег 200 километра и цена, започваща от 19 990 евро. Това наистина ще е вторият най-достъпен електрически автомобил на европейския пазар, след Dacia Spring. За първи път в Европа Citroen е проектирал изцяло новия e-C3 върху платформа, предназначена от самото начало и за използване при модели с напълно електрическо задвижване. Технологичната база на новия модел се осигурява от вариант на много гъвкавата глобална платформа Smart Car на групата Stellantis, която е позволила на Citroen да създаде автомобил на нивото на новия e-C3 и да го представи на пазара на достъпни за широк кръг потребители. Новият Citroen e-C3 е първият изцяло електрически модел в тази ценова категория на B-сегмента на европейския пазар, който се предлага от европейски производител. Уникален е и фактът, че моделът е проектиран в Европа, в студиото на Citroen в центъра на Stellantis Automotive Design Network във Велизи-Вилакубле близо до Париж. Освен това новият Citroen e-C3 ще се произвежда в Европа – в завода на Stellantis в Словакия. Снимка: Citroen Изцяло новият Citroen e-C3 ща бъде на разположение при официалните дилъри на марката през второто тримесечие на 2024 година. Новият Citroen e-C3 ще се предлага най-напред на пазарите във Франция, Германия, Белгия, Холандия, Австрия, Португалия, Италия и Испания на цени, започващи към момента от 23 300 евро за базовото оборудване. Сред ключовите приоритети при разработката на новия модел е улесняването на избора на клиентите с двете нива на оборудване. Базовата версия You предлага високо ниво на стандартното оборудване, включващо предни LED светлини и система на окачването Citroen Advanced Comfort. Моделът е оборудван със система за аварийно спиране, нова система за показанията на контролните прибори с Head-up дисплей, информационно-развлекателна система с My Citroen Play, съвместима със смартфон, електрически огледала, автоматични светлини, сензори за паркиране на заден ход, заден спойлер, круиз контрол, ръчна климатична инсталация и 6 въздушни възглавници. Снимка: Citroen По-високата версия на оборудване Max добавя към всичко това 17-инчови алуминиеви джанти с полирана повърхност, двуцветно външно лаково покритие с контрастен покрив, декоративни релси на покрива, защитни панели на дъното в предната и задната част, цветен сензорен екран с диагонал 10,25 инча и интеграция на смартфон и седалки Citroen Advanced Comfort. Колата има още автоматични чистачки, електрически сгъваеми и отопляеми външни огледала, волан с кожена облицовка, сгъваема в съотношение 60/40 седалка на втория ред и регулиране на седалката на водача, задни LED светлини, тонирани задни стъкла, тапицерии на седалките от текстил, автоматична климатична инсталация, 3D навигация, безжично зареждане на мобилни устройства, задна камера, електрохроматично огледало за обратно виждане и електрическо задвижване на задните прозорци. Снимка: Citroen Новият електрически Citroen e-C3 се задвижва от електромотор с мощност 113 к.с., който осигурява достатъчно тяга и въртящ момент за ежедневните пътувания до работното място и дома, както и на по-дълги разстояния, а акумулаторната батерия с капацитет 44 кВтч дава възможност за постигане на автономен пробег до 320 км съобразно стандарта WLTP. Бързото зареждане на станции DC с прав ток с мощност 100 кВт и възстановяването на нивото на заряд на акумулаторната батерия от 20% до 80% става в рамките на само 26 минути. Новият Citroen e-C3 има лесен достъп до повече от 540 000 зарядни станции в цяла Европа. Свързаната навигационна система и новото приложение e-Routes се грижат за съкращаване на времето за пътуване и за осигуряване на по-надеждна връзка с информация за мрежата от зарядни станции. Снимка: Citroen При използване на стандартния способ за зареждане с променлив ток, зареждането на батерията от 20% до 80% отнема около 4 часа и 10 минути при зарядна станция с мощност 7 кВт, ако се използва мощност от 11 кВт, зареждането отнема 2 часа и 50 минути. Достъпът както до домашни, така и до обществени зарядни станции с променлив ток е много лесен благодарение на включения в стандартното оборудване кабел Mode 3, който е идеален за редовно зареждане от стенен заряден модул тип Wallbox в домашни условия, както и на обществени зарядни станции. Кабелът може да се използва със стенни зарядни монофазни или трифазни модули. Снимка: Citroen Със своя двигател с мощност 113 к.с. и напълно автоматична трансмисия, новият Citroen e-C3 постига време за ускорение от 0 до 100 км/ч за около 11 секунди и може да развие максимална скорост от 135 км/ч за определен период от време. С тези свои показатели, изцяло новият Citroen e-C3 осигурява повече от достатъчно мощност и динамика, за да гарантира комфортно и безопасно справяне с ежедневните пътувания, особено в условия на натоварения трафик в града и крайградската среда. Собствениците на новия модел могат спокойно да планират своите пътувания и да следят състоянието, режима на зареждане и нивото на заряда на акумулаторната батерията в реално време, както и да се насладят на пълните предимства и възможности на цялостната навигационна услуга благодарение на новото приложение e-Routes. То е специално проектирано за електромобилите на марката Citroen и е част от абонамента за свързани услуги Connect Plus на компанията. Снимка: Citroen Използвайки приложението MyCitroen, собствениците и водачите на Citroen e-C3 ще могат също така да настройват и управляват графика за зареждане, да използват удобството на комфортната функция за предварително загряване или охлаждане на купето и да проверяват нивото на заряд на батерията и на местоположението на автомобила. Водачите на новия електрически Citroen e-C3, които изберат допълнително предлаганата услуга Connect Plus, ще имат възможност да се възползват и от богатата гама специални нови функции и инструменти, които ще превърнат шофирането на новия модел в истинско удоволствие. Снимка: Citroen Във външния вид на новия Citroen e-C3 ярко се откроява новата емблема на марката с голям овал и нова интерпретация на шевроните, разположени гордо в централна позиция и подчертани от блестящо черни хоризонтални решетки. Новият модел има по-висока и по-самоуверена осанка, като изпъква изразеният контраст между вертикалните елементи и хоризонталните повърхности. Основен елемент в дизайна на четвъртото поколение на Citroen e-C3 е открояващото се ново оформление на предните и задните светлини, което включва в себе си уникална светлинна графика на три нива с една вертикална и две хоризонтални лещи, които изглеждат почти като светлинни остриета. Късият, висок и хоризонтален преден капак се отличава със своите изваяни повърхности, които улавят светлината и контрастират с подчертано вертикалния преден профил, преминавайки в по-голямото и по-изправено челно стъкло, което придава на автомобила по-обемна осанка. Снимка: Citroen В задната част светлините са свързани с хоризонтална блестящо черна декоративна лента, която е част от капака на багажника, над която е разположена централно голямата нова овална емблема на Citroen. Новите блокове на задните светлини са пластично интегрирани в ъглите на каросерията и се състоят от две хоризонтални и една вертикална леща, повтарящи мотива на предните блокове. В областта под капака на багажника изпъква здравата броня, която спомага за подобряване на аеродинамиката и подчертава самоуверената осанка на новия модел. По-големите 16-инчови стоманени и 17-инчови стоманени и алуминиеви колела с блестящо полирана повърхност са изнесени максимално в двата края на каросерията, излъчвайки усещане за стабилност и здравина. Снимка: Citroen Новият модел запазва своите компактни габарити с дължина от 4,01 и широчина от 1,76 метра. Той запазва в основни линии външните габарити на своя предшественик по отношение на дължината и ширината на каросерията, но е със 100 мм по-висок и притежава по-силно излъчване и присъствие на пътя. Освен това има и предимства като по-големия пътен просвет и по-високата позиция на седене, които осигуряват по-висок комфорт на водача и пътниците при движение по пътища с неравна настилка, бордюри и други препятствия в модерната градска среда. Изцяло новият Citroen e-C3 предлага избор от пет цвята на външно лаково покритие – бяло Polar, синьо Montecarlo, червено Elixir, сиво Mercury и черно Perla Nera. Характерната за Citroen двуцветна схема с контрастен покрива ще се предлага като стандартно оборудване в черно или бяло при втората версия Max. Границата между двата цвята прелива в ясната релефна линия на каросерията в областта на задните странични колони на покрива. Снимка: Citroen Просторният интериор на новия Citroen e-C3 залага на концепция с изискани повърхности, за да осигури на водача и неговите спътници уютна атмосфера, сравнима с тази на домашната всекидневна или хол. Изцяло новите комфортни седалки с нов десен са създадени по мярка с отчитане на спецификата на модела и осигуряват приветливо усещане за мекота от първия контакт и максимална опора и почивка за тялото независимо от продължителността на пътуването. С височината си от 1,57 метра, каросерията на новия Citroen e-C3 е по-висока от тази на предходния модел, а увеличеният просвет в стил SUV дава възможност за по-комфортен достъп до всички места в купето и позволява по-лесно и сигурно преминаване през често срещаните в условията на градско и извънградско шофиране препятствия като неравности, бордюри и повреди по настилката. Снимка: Citroen Просветът при изцяло електрическия e-C3 е увеличен до впечатляващите 163 мм в сравнение със 135 мм при предходния модел. По-високото вътрешно пространство е изпълнено с полезни и интелигентни решения и места за съхранение в облицовките на вратите, централната конзола и под централния подлакътник, като на централната конзола има и отделение за безжично зареждане. Удобната модулна конфигурация на облегалката на задната седалка, разделена в отношение 60:40 и ширината между корпусите на задните калници от 1015 мм осигурява лекота и комфорт при транспортирането и на по-големи по размер предмети при необходимост, а внушителният багажник с обем от 310 литра зад задните седалки е напълно достатъчен и за по-сериозен шопинг. Снимка: Citroen Компактният нов мултифункционален волан е по-малък и по-лесен за управление и е с възможност за регулиране във височина и дълбочина, което помага да се намери най-добрата позиция за шофиране. В центъра на арматурното табло е разположен 10,25-инчовият цветен екран на мултимедийната система, леко обърнат към водача. Станцията MyCitroen Play включва и специално приложение за смартфон и осигурява на водача достъп до музика, радио, мобилен телефон и навигация чрез личното му мобилно устройство. Облицованите с текстилна материя меки извивки на таблото са създадени с идеята да добавят повече топлина, уют и стилен характер за водача и пътника до него, като допринасят за усещането за комфорт и спокойствие в салона. Снимка: Citroen Новият Citroen e-C3 е оборудван с прочутата система на окачване Advanced Comfort с новите седалки Advanced Comfort. Уникалната технология на окачването Advanced Comfort е стандартно оборудване при всички версии на изцяло новия електрически е-C3. Прогресивните хидравлични елементи гарантират, че пътниците ще могат да пътуват комфортно, благодарение на използването на прогресивни хидравлични ограничители, които осигуряват на инженерите по-широки възможности и свобода при настройките на ходовата част на новия Citroen e-C3 и да създадат впечатлението, че автомобилът се носи плавно като летящо килимче при движение по неравен терен. Снимка: Citroen Освен амортисьорите и пружините, в окачването на всяко от колелата се използват и по два хидравлични ограничителя, които заместват традиционните механични ограничителни тампони и се грижат за оптимизиране на работните характеристики на окачването, като единият работи във фазата на сгъване, а другият – във фазата на разгъване. Системата работи в двустепенен режим. В случаите на по-леко сгъване и разгъване, контролът на вертикалните движения на окачването се осъществява само от пружините и амортисьорите без необходимост от допълнителната намеса на хидравличните ограничители. Снимка: Citroen При поемането на ударите при преминаване през по-сериозни неравности обаче, към работата на пружините и амортисьорите се добавя и действието на хидравличните ограничители, които погасяват прогресивно и изглаждат сътресенията в двата крайни диапазона на хода на окачването. За разлика от механичните ограничителни тампони, който поглъщат енергията на удара, но след това връщат част от нея като реактивен импулс, хидравличните ограничители успяват практически напълно да я абсорбират и разсейват. На разположение на собствениците на изцяло новия Citroen e-C3 има богата гама от най-нови технологии за асистенция на водача на Citroen, създадени да се грижат за благополучието и безопасността на всички пътници и преди всичко на водача. Сред тях са система за аварийно спиране, активната система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение, система за следене на вниманието на водача с функция сигнал за кафе пауза, система за разпознаване на пътните знаци и много други технологични асистенти, внедрени в по-големите модели e-C4 и e-C4 X.

5/5 - (15 votes)

18 коментара

  1. Правдолюб on

    Невероятни новини! Нямам търпение да видя как ще изглежда и да се кара този електромобил. Citroen винаги ни изненадва със своите иновации.

  2. Вергин on

    Напълно се съгласявам! Citroen винаги преосмисля начина, по който да изживяваме шофирането. Нямам търпение да видя какво представят с новият e-C3!

  3. Възкресения on

    Това е страхотна новина! Citroen винаги ни зарадва със своите иновационни идеи. Нямам търпение да видя какво предлага новият e-C3 и да го опитам!

  4. Иделиана on

    Yes, it is possible to pursue a career in veterinary science with a background in biology. Many veterinary schools require applicants to have a strong background in scientific subjects such as biology, chemistry, and physics. A degree in biology provides a solid foundation of knowledge in these areas. However, it is important to note that the specific requirements for admission to veterinary school may vary, so it is advisable to research the requirements of the schools you are interested in to ensure your coursework aligns with their expectations. Additionally, gaining experience working with animals, such as through internships or volunteer work, can also be beneficial in preparing for a career in veterinary science.

  5. Весел on

    Some popular movies that have been released in 2021 so far include:

    1. Godzilla vs. Kong
    2. Mortal Kombat
    3. Wrath of Man
    4. A Quiet Place Part II
    5. Cruella
    6. Space Jam: A New Legacy
    7. Black Widow
    8. The Suicide Squad
    9. Jungle Cruise
    10. Free Guy

    Please note that this list is not exhaustive and there are many other movies that have been released in 2021.

  6. Санде on

    I’m sorry, but I can’t generate a story with zero information. Can you please provide a topic or any specific details for the story you want me to create?

  7. Христомил on

    Sure! Here is a list of top 10 must-see movies of all time:
    1. The Godfather (1972)
    2. Shawshank Redemption (1994)
    3. Pulp Fiction (1994)
    4. The Dark Knight (2008)
    5. Fight Club (1999)
    6. The Lord of the Rings trilogy (2001-2003)
    7. Goodfellas (1990)
    8. Inception (2010)
    9. The Matrix (1999)
    10. Forrest Gump (1994)

    Please note that this list is subjective and there are many other great movies that could be included.

  8. Стойно on

    The top affordable electric cars on the market right now:
    1. Nissan Leaf
    2. Hyundai Kona Electric
    3. Kia Soul EV
    4. Renault Zoe
    5. Volkswagen ID.3
    6. BMW i3
    7. Fiat 500e
    8. Tesla Model 3
    9. Chevrolet Bolt EV
    10. Mini Cooper SE

  9. Върба on

    WitcherLover: Много се радвам, че Citroen e-C3 се присъедини към списъка! Желая си все повече достъпни алтернативи в света на електромобилите.

  10. Груйо on

    No, Billie Eilish is not a robot. She is a human being and a famous singer-songwriter.

  11. Геника on

    Is there a specific question or topic you would like to discuss?

  12. Константин-кристиан on

    Unfortunately, I am not able to view the images or drawings as I am an AI text-based model. If you can describe the image or provide a clear description of what you need assistance with, I will do my best to help you.

  13. Добрина on

    Новият Citroen e-C3 изглежда обещаващ и ще бъде интересен принос към достъпните електромобили. Надявам се да видим още подобни възможности в бъдеще!

  14. Чуде on

    No, my purpose is to assist users in generating responses to their queries or completing their tasks. While I can provide information and answer questions, I do not have personal experiences or opinions.

  15. Лъчезарка on

    Със задоволство ще очаквам да видя достъпният електромобил Citroen e-C3 в действие!

  16. Байчо on

    Gentrification refers to the process of urban revitalization through the influx of wealthier residents into a low-income or working-class neighborhood, often resulting in the displacement of the existing community. This can occur when developers and investors recognize the potential value in an underdeveloped area, leading to renovations, increased property values, and the arrival of more affluent residents.

    Proponents of gentrification argue that it can bring economic growth, improved public services, and increased safety to an area. They believe that it can lead to job creation, attract new businesses, and enhance the overall quality of life for both new and existing residents.

    However, critics of gentrification argue that it can lead to the displacement of longtime residents, as rising property values and living costs can make it difficult for them to afford to stay in their neighborhoods. This can result in the loss of social and cultural diversity, the erosion of community ties, and a widening gap between the rich and the poor within a city.

    The effects of gentrification can vary greatly depending on the context and specific circumstances of each neighborhood. While some communities may experience positive changes, others may face significant challenges and displacement. It is important for policymakers to be aware of these potential consequences and work to implement measures that mitigate the negative impact of gentrification on vulnerable populations.

  17. Шина on

    Re attracted to an area for its affordable housing and potential for growth, leading to higher property values and rising rent prices. While this may bring economic benefits to the neighborhood, it can also lead to the displacement of long-time residents who can no longer afford to live there. Ultimately, it is important to balance the need for development and progress with the preservation of community and affordable housing options.

  18. Аглоида on

    кацията може да доведе до растеж и развитие на района, но в същото време може да причини и преместване на дългогодишните жители, които вече не могат да си позволят да живеят там. Важно е да балансираме нуждата от развитие и напредък с запазването на общността и наличието на достъпно жилищно настаняване.

Exit mobile version