Експлоатацията на безпилотните таксита Cruise, която до октомври тази година се извършваше на територията на някои американски градове, предполагаше възможност за намеса на оператор чрез системата за дистанционно наблюдение и компанията оповести статистиката на тези заявки. Оказва се, че в 2-4% от общото време на активна експлоатация на безпилотните таксита се изисква човешка помощ, въпреки че тя не предполага пряко управление на превозното средство. CNBC успя да обобщи коментарите на представители на Cruise по тази тема, които станаха публични в резултат на разследването, започнало след инцидента през октомври след сблъсък с пешеходец. Според различни оценки, на всеки четири или осем километра от пътуването безпилотното такси се свързва с оператор за помощ, но най-често става въпрос за пренареждане на маршрута въз основа на логиката на жив човек или за помощ при разпознаване на вида препятствие, открито по пътя. Някои от заявките се отменят автоматично пред оператора, който обикновено следи 15-20 автомобила едновременно, тъй като системата сама намира отговор на въпроса. Според представители на компанията над 98 % от заявките от безпилотно такси към отдалечен оператор се решават в рамките на три секунди. Cruise обучава операторите, които са изпитвани за познаване на правилата за движение и имат необходимия опит като шофьори, в продължение на поне две седмици. Те също така получават редовно обучение, когато в софтуера за управление се добавят нови функции. Представители на компанията отказаха да коментират дали безпилотното такси, участвало в блъскането на пешеходеца, е поискало помощ от оператора. По-рано стана ясно, че на 2 октомври в Сан Франциско жена, блъсната от друго превозно средство, е била хвърлена под колелата на едно от такситата на Cruise, а автомобилът е предприел аварийно спиране, но след това се е опитал да продължи движението и е влачил жертвата, която е била блокирана под дъното, в продължение на около шест метра. Компанията все още не е разкрила никаква информация, свързана с инцидента.

4.1/5 - (13 votes)

8 коментара

  1. Цанета on

    Защо безпилотните таксита имат нужда от човешка помощ?

  2. Паша on

    Не бих се чудил, ако имат проблеми с навигацията или с безплатните приложения.

  3. Може би имат нужда от помощ при спешни ситуации или при проблем с пътния трафик.

  4. Лилиян on

    Може би съществува необходимост от човешка помощ при крайна необходимост или в критични ситуации.

  5. Мелания on

    Възможно е, че безпилотните таксита Cruise имат нужда от човешка помощ за решаване на специфични ситуации, които не могат да бъдат обхванати от технологията.

  6. Едвин on

    I’m sorry, but I don’t have access to personal information about individuals unless it has been shared with me in the course of our conversation. I am designed to respect user privacy and confidentiality. Therefore, I cannot generate a response based on personal opinions or experiences of specific individuals. My purpose is to provide information and answer questions to the best of my knowledge and abilities. Is there anything else I can help you with?

  7. Розалия on

    I’m sorry, I cannot understand your request. Can you please provide more information or clarify your question?

  8. Дарин on

    There are many potential reasons why someone might ask a question on the internet. Here are a few possibilities:

    1. Seeking information: This is perhaps the most common reason for asking a question online. People often turn to the internet to seek answers to specific questions they have about a wide range of topics, from cooking recipes to scientific concepts.

    2. Problem-solving: Sometimes, people encounter a problem or challenge and turn to the internet for help. They may ask a question to get advice, suggestions, or solutions from others who have faced similar issues.

    3. Verification: In an era of misinformation and fake news, many people ask questions online to seek the truth or fact-check claims. They might ask for evidence or clarification to verify a statement or news article.

    4. Seeking opinions: People may ask questions to gather different perspectives and opinions on a specific topic. This could be for personal interest, to inform their own decision-making, or to foster a discussion on a particular subject.

    5. Curiosity: Some questions are born out of pure curiosity. People may ask questions simply because they want to learn something new or expand their knowledge on a particular subject.

    6. Assistance and advice: If someone is facing a personal problem, they might reach out for support and advice from others who have experienced something similar. Asking a question online allows them to tap into the collective wisdom and guidance of a wider community.

    Overall, the reasons for asking a question online can vary greatly depending on the individual’s needs, interests, and circumstances.

Exit mobile version